Właściciel Pyszne.pl sprzedaje amerykańską filię. W grze jest 650 mln dolarów

Właściciel Pyszne.pl sprzedaje amerykańską filię. W grze jest 650 mln dolarów

Just Eat Takeaway, właściciel Pyszne.pl, poinformował o zawarciu ostatecznej umowy sprzedaży swojego amerykańskiego biznesu – Grobhub. Nowym właścicielem firmy generującej ponad 230 mln zamówień rocznie będzie dotychczasowy konkurent Just Eat Takeaway – firma Wonder.

Grobhub trafi w ręce konkurenta Just Eat Takeaway

Kupno amerykańskiego biznesu Just Eat Takeaway będzie kosztowało Grupę Wonder 650 milionów dolarów. "Grubhub zostanie przeniesiony wraz ze swoimi obligacjami o wartości 500 mln USD, a po zwyczajowych korektach spodziewany dochód netto Spółki wyniesie prawdopodobnie 50 mln USD" – informuje w komunikacie właściciel Pyszne.pl.

Firmy spodziewają się zamknięcia transakcji w pierwszym kwartale 2025 roku. Ruch właściciela Pyszne.pl nie stanowił zaskoczenia dla rynku, który o zamiarze sprzedaży Grobhub wiedział już od pewnego czasu. 

Co zyska na tym właściciel Pyszne.pl?

Sprzedaż Grobhub ma z jednej strony zwiększyć możliwości Just Eat Takeaway do wspierania inwestycji w krajach, w których firma ma największą przewagę konkurencyjną. Z drugiej natomiast – jak podkreśla założyciel Just Eat Takeaway, Jitse Groen – transakcja zwiększy możliwości generowania gotówki przez firmę oraz przyspieszy wzrost. 

Koszt wynagrodzenia netto w formie akcji w Just Eat Takeaway.com powiązanym z Grubhub w 2023 roku stanowił bowiem 50% całkowitych kosztów wynagrodzenia netto w spółce.

Restauracje partnerskie Grobhub będą dostępne bezpośrednio w aplikacji Wonder. "Połączenie Wonder i Grubhub to kolejny krok w naszej wizji stworzenia super aplikacji" – komentuje Marc Lore, założyciel i dyrektor generalny Wonder.

Grubhub, z siedzibą w Chicago, Illinois, jest wiodącą amerykańską firmą dostarczającą jedzenie online. W roku obrotowym zakończonym 31 grudnia 2023 r. Grubhub obsłużył 237 mln zamówień i wygenerował GTV na poziomie 8 060 mln euro. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 94 mln euro, co oznacza marżę (w % GTV) na poziomie 1,2%.


foto: Jitse Groen, założyciel Just Eat Takeaway (mat. prasowe)

Reklama