Po 23% wzroście rok do roku przychody InPost osiągnęły 2,54 mld zł. Skok ten był wspierany m.in. przez wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek o 25%, co przełożyło się na 262 mln paczek dostarczonych w tym okresie. Jak skomentował Rafal Brzoska, prezes InPost, iniony kwartał był kolejnym etapem realizacji strategii wzrostu na wszystkich kluczowych rynkach.
W okresie od lipca do września 2024 roku wolumen InPost w Polsce wyniósł 170 mln paczek, co oznacza wzrost o 21% rok do roku. InPost kontynuował rozwój sieci w Polsce i na koniec III kwartału miał 24 340 maszyn (+15% r/r), przy czym od początku roku przybyło ich 2 370.
Grupa zanotowała także wzrost skorygowanej EBITDA o 33% r/r do 852,7 mln zł, co przełożyło się na poprawę marży do 33,6%. Główną siłą napędową wzrostu okazały się rynki międzynarodowe, takie jak Wielka Brytania, gdzie przychody podwoiły się, osiągając 253,8 mln zł, a wolumen przesyłek wzrósł o 88%.
Mondial Relay, europejski segment Grupy, również odnotował solidne wyniki z dwucyfrowym wzrostem wolumenów, co wpłynęło na poprawę rentowności. Dalsza ekspansja sieci maszyn Paczkomat® i inwestycje w IT oraz logistykę pozostają kluczowym elementem strategii firmy, której nowe centrum logistyczne w Polsce pozwala na sortowanie ponad miliona paczek dziennie.
W obliczu czwartego kwartału Grupa planuje dalszy wzrost, koncentrując się na utrzymaniu wysokich standardów usług i dynamicznej ekspansji.
foto: mat. redakcji