Dino Polska podsumowało wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2024 roku. W tym czasie detalista odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 21,5 mld zł, co oznacza wzrost o 13,5% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Liczba sklepów Dino wzrosła na koniec trzeciego kwartału 2024 roku do 2572 placówek – to o 232 więcej niż rok wcześniej. W samym trzecim kwartale uruchomiono 69 nowych marketów. Nakłady inwestycyjne sieci wyniosły od początku roku 1,13 mld zł notując tym samym 34% wzrost rok do roku. W samym trzecim kwartale sieć zainwestowała 434 mln zł.
Podobnie jak w okresach poprzednich, znaczną część sprzedaży Dino, bo aż 39,7%, stanowiły produkty świeże, takie jak owoce, warzywa, pieczywo i mięso produkowane przez Agro Rydzyna. Firma odnotowała także wzrost sprzedaży w sklepach działających od co najmniej roku (like-for-like) na poziomie 4,9% w okresie od stycznia do września 2024 roku. W samym III kwartale przychody osiągnęły 7,6 mld zł, co oznacza wzrost o 10,6%, przy LFL na poziomie 2,3%.
"Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci" – skomentował wyniki Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
Na koniec września 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1014,7 tys. metrów kwadratowych i była o 10,1% większa niż rok wcześniej
foto: mat. redakcji