"Spróbuj! A nóż, widelec zasmakujesz!" to hasło najnowszej edycji festiwalu. Akcja organizowana jest od 2018 roku w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne przez sieć hurtowni MAKRO Polska. W Tygodniu Kuchni Polskiej udział bierze blisko 400 restauracji z całej Polski. Wydarzenie potrwa do 24 listopada.
Tydzień Kuchni Polskiej 2024
Tydzień Kuchni Polskiej to akcja organizowana w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw. Blisko 400 restauracji z całego kraju zaprasza konsumentów na wyjątkowe, dedykowane menu nawiązujące do kuchni polskiej w cenie 69 lub 99 zł.
Motywem szóstej edycji festiwalu są symbole poszczególnych regionów Polski. Na wizytę do restauracji zapraszają między innymi: Syrenka warszawska, krakowski Lajkonik, poznańskie Koziołki czy Krasnale wrocławskie.
Jaki jest plan Tygodnia Kuchni Polskiej?
Podczas festiwalu goście mogą więc spróbować klasycznych dań w nowoczesnej odsłonie, takich jak między innymi: staropolski żur przygotowany na zakwasie z mąki żytnio-razowej z warzywami korzeniowymi oraz z dodatkiem jajka poche i krokietów z białej kiełbasy, śledź po krakowsku w przyprawach korzennych czy wuzetka z lodami z palonego masła.
Nie zabraknie także wegetariańskich opcji potraw, jak na przykład: pieczona kalarepa podana z kaszą gryczaną, majonezem cytrynowym z sosem aioli czy gołąbki z kaszą gryczaną i grzybami, puree z musztardą francuską, sosem śmietanowym i z borowikami.
Patronami medialnymi festiwalu są Przegląd Gastronomiczny, KukBuk, Poradnik Restauratora, Raport Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Gastrowiedza, Szef Kuchni, FoodService oraz Nasze Miasto.
Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej jest dostępnych na stronie: https://tydzien-kuchni-polskiej.pl.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
foto: mat. partnera