6. RetailTec Congress. Relacja z wydarzenia

Tegoroczny kongres rozpoczęło wystąpienie współprzewodniczących rady – Agnieszki Kubery, prezeski zarządu Accenture w Polsce oraz Renaty Juszkiewicz, prezes zarządu POHiD i ciceprezydent EuroCommerce.

Szósta edycja RetailTec Congress za nami

Wydarzenie zgromadziło ekspertów, liderów i przedstawicieli czołowych firm retailowych w Polsce. W trakcie licznych dyskusji poruszono między innym tematy związane ze strategicznymi kierunkami działania sektora handlu w Polsce, w których wzięto pod uwagę trendy, wyzwania oraz wszechobecną digitalizację branży.

Podczas kongresu zaprezentowano szerokie spektrum tematów związanych z cyfryzacją, nowoczesnymi technologiami i strategią rozwoju handlu. W trakcie pierwszych paneli omówiono m.in. ekonomikę inwestycji technologicznych w handlu przedstawiciele sieci handlowych odpowiedzieli również na pytanie gdzie nastąpił kolejny przełom w branży i jak będzie kształtować się przyszłość retailu,

Uczestnicy debat rozmawiali o transformacji cyfrowej w kontekście wszechstronności i wielokanałowości nowoczesnego handlu. W sesjach panelowych liderzy największych firm w Polsce zajmujących się retailem dyskutowali o innowacjach zmieniających krajobraz handlu w kraju oraz o kierunkach rozwoju infrastruktury płatniczej.

X-commerce i Big Data

W drugiej części kongresu eksperci analizowali przyszłość Big Data w branży retail oraz rozwój rynku x-commerce, wskazując na kluczowe technologie wspierające integrację kanałów online i offline. Zaprezentowano również nowatorskie podejścia do zarządzania danymi oraz przypadki sukcesów w integracji szybkich zamówień e-commerce.

Ważnym punktem była debata poświęcona przyszłości systemu kaucyjnego w Polsce. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, Anita Sowińska, podkreśliła potrzebę wdrażania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, aby system działał efektywnie i na szeroką skalę.

Kongres zakończył się dyskusjami na temat sztucznej inteligencji oraz jej wpływu na handel. Paneliści podkreślili znaczenie rozwiązań chmurowych i narzędzi analitycznych w zwiększaniu bezpieczeństwa oraz optymalizacji operacyjnej. Zwieńczeniem wydarzenia była debata poświęcona przyszłości AI w handlu, gdzie wskazano na możliwości, ale również wyzwania związane z wdrożeniem tej technologii.

6. RetailTec Congress pokazał, że polski handel jest gotowy na cyfrową transformację i nowatorskie podejścia, które wspomogą budowanie konkurencyjnej przewagi w dynamicznie zmieniającym się środowisku rynkowym.

W roli prelegentów 6. RetailTec Congress wystąpili m.in.:

  • Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
  • Katarzyna Tokarewicz, Liderka, Dyrektorka z doświadczeniem w Transformacji Firmy i Projektach Strategicznych, Auchan Retail Polska
  • Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Polska
  • Grzegorz Bielecki, Chief Operating Officer, Member of the Board, Frisco
  • Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy Personal Care Europe & Australia New Zealand, Unilever
  • Paweł Grabowski, Dyrektor Rozwiązań Bezobsługowych, Żabka Future
  • Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i transformacji oraz digital, IKEA Retail
  • Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych, Carrefour Polska
  • Szymon Turnau, Digital & E-commerce Director,  Auchan Polska
  • Łukasz Dylewski, Chief Data Officer, Leroy Merlin
  • Dariusz Korzun, Główny Architekt Platformy Generatywnej AI, PepsiCo
  • Michał  Kuziemski, Head of Data Science, RTV EURO AGD
  • Karim Sylla, Dyrektor Analityki i Data Science, Żabka Group
  • Mirosław Drab, Dyrektor Marketplace, empik.com
  • Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska

Pełna lista prelegentów: https://retailteccongress.pl/prelegenci/. Partnerzy Strategiczni wydarzenia: Accenture, Limitless Tehnologies, Visa. Partnerzy: IBPM, Mentat, Grandmetric IBM, Integral Solutions, Klarna, Maxto, Muzyka napędza biznes, Nearshore Services Poland, Oxla, Polka Polska Kaucja, Relex, Toshiba, Zebra. Partner logistyczny: MMC Events. Partner multimediów: M-sound. Partner merytoryczny: POHID

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm.


foto: mat. prasowe

Reklama