Renowacja a innowacja produktu. Gdzie przebiega granica?

Renowacja a innowacja produktu. Gdzie przebiega granica?

Innowacje vs. renowacje: Przyszłość projektowania produktów w sektorze spożywczym – to pierwszy panel dyskusyjny podczas Innovation Day 2024. Czym różnią się te zjawiska? O tym rozmawiali eksperci z branży FMCG.

Gdzie przebiega granica?

"Innowacja wiąże się z wdrożeniem zupełnie nowych produktów na rynek lub istotnym ulepszeniem tych, które już istnieją. To też nowe technologie użyte do produkcji. Ważne jest spełnienie potrzeb klienta, uatrakcyjnienie, zmiana funkcjonalności czy użyteczności. Z kolei renowacja to modernizacja istniejących produktów, która może się wiązać ze zmianą składu na krótszy, refreshing'iem etykiety czy rozwojem o nowy smak istniejących już produktów. Granica między innowacją a renowacją zależy od stopnia zmiany" – zaznaczyła Małgorzata Cebelińska, wiceprezes zarządu w SM Mlekpol.

Z kolei Przemysław Gostkiewicz, prezes zarządu w firmie Sokołów uznał, że granica między innowacją a renowacją jest płynna. Dodał, że dobrą innowację klient chce spróbować. Z kolei udana renowacja ma miejsce, kiedy konsument jest zaciekawiony zmianą.

Według Mariana Owerko, założyciela i przewodniczącego Rady Nadzorczej FoodWell granica jest jasna i formalna. Jak zaznaczył, z innowacją do czynienia mamy w momencie, w którym producent zmienia kod paskowy produktu to mamy do czynienia z innowacją. W innym wypadku możemy mówić o renowacji.

Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju w Cedrob Foods przytoczyła przykład z własnej firmy. W jednym z produktów zmieniono opakowanie, w czego efekcie konsument nie mógł znaleźć go na półce. Ostatecznie postanowiono wrócić do pierwotnego wyglądu. "Z konsumentem można dyskutować, ale trzeba potrafić oddać mu głos" – podsumowała wiceprezes zarządu.

Panel pod tytułem "Innowacje vs. renowacje: Przyszłość projektowania produktów w sektorze spożywczym" odbył się podczas konferencji Innovation Day 2024.


foto: mat. redakcji