Szymon Mordasiewicz: Klimat konsumencki zdecydowanie się ociepla

Szymon Mordasiewicz: Klimat konsumencki zdecydowanie się ociepla

"Innowacje mają wnieść coś nowego, ale jest też w nich zaszyte oczekiwanie większego profitu. Inwestycje muszą się zwrócić" – powiedział Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny w Panelu Gospodarstw Domowych, GfK Polonia podczas konferencji Innovation Day 2024. Wystąpienie ekspercie poświęcone było potrzebom współczesnych konsumentów.

Konsumenci chcą wydawać więcej

Według danych CPS GfK nastroje konsumenckie poprawiają się. Z analiz instytutu wynika, że najwięcej Polaków, bo aż 43%, obawia się o bezpieczeństwo własne i rodziny. Na drugim miejscu znalazły się obawy finansowe (40%), a na kolejnym o zdrowie swoje i bliskich (33%). Ekspert zauważył, że w poprzednim badaniu w 2023 r. strach o kondycję ekonomiczną był tym wiodącym. 

Szymon Mordasiewicz dodał, że od stycznia do sierpnia br. wartość rynku wzrosła, urósł także popyt o 5,9% rdr. Dodał, że te dane wskazują, że konsumenci chcą wydawać pieniądze, dlatego to czas, aby wprowadzać innowacje. 

Jak działać na rynku 2024/2025?

Ekspert wymienił kilka najważniejszych elementów, którymi należy się kierować w najbliższej przyszłości:

  • cena wciąż jest ważna;
  • nawet przy rosnącej sile nabywczej konsumenci będą korzystać z promocji jeżeli będą oferowane na rynku;
  • zdrowie i poprawa samopoczucia swoich i bliskich to długoterminowy trend produktowy, który trzeba eksplorować;
  • polski konsument lubi próbować nowości, więc bariera dla spróbowania nie jest wysoka. Kluczowa dla sukcesu jest powtarzalność wynikająca z satysfakcji użytkownika. 

Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Cena, Promocja, Sklep a może Innowacja? Czego potrzebuje konsument AD2024", podczas którego Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił najnowsze dane dotyczące zachowań konsumentów, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.


foto: mat. redakcji