Jak trafić do umysłu klienta? Dr Marek Borowiński o roli dopaminy, serotoniny i adrenaliny

Jak trafić do umysłu klienta? Dr Marek Borowiński o roli dopaminy, serotoniny i adrenaliny

"Proces zakupu to nie decyzja konsumenta, tylko impuls w mózgu" – powiedział dr Marek Borowiński, Shop Doctor podczas wystąpienia na Innovation Day 2024. Według eksperta zwykłe zakupy to przeszłość. Teraz chodzi o emocje, które wywołujemy, budując wrażenie zakupów jako przeżycia.

Czas projektować przeżycia

Podczas wystąpienia "Od zakupów do przeżycia: Innowacyjne podejście do budowania niezapomnianych doświadczeń zakupowych" dr Borowiński zauważył, dopamina, serotonina i adrenalina wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Kolor czy zapach budują doświadczenie zakupowe. Zadaniem producentów jest stworzenie warunków, które pozytywnie wpłyną na impuls konsumenta do zakupu.

Pobudzanie zmysłów konsumentów wpływa na obroty sklepów. Ich właściciele powinni zadbać o tło, dynamiczność, dźwięki, połączenie wszystkich zmysłów.

Wystąpienie eksperckie, podczas którego dr Marek Borowiński opowiedział o innowacyjnym podejściu do budowania niezapomnianych doświadczeń zakupowych odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.


foto: mat. redakcji

Reklama