Konferencję Innovation Day 2024 otworzyło wystąpienie eksperckie poświęcone trendom i strategiom innowacyjnym w sektorze spożywczym. "Rosnące ceny żywności nie powodują, że konsumenci będą kupować nowe produkty, wręcz przeciwnie – chęć kupowania nowego jest ograniczona" – wskazała Joanna Rogalska, Knowledge Manager z NielsenIQ dodając przy tym, że istnieją obszary, w których konsumenci są w stanie wydać więcej.
Co zachęca konsumentów?
Aliaksandr Baradzin, Director Customer Success z NielsenIQ Bases wskazał, że elementem, który zachęca konsumentów do wydania więcej jest jakość. Według danych NielsenIQ 56% shopperów jest gotowych zapłacić więcej właśnie za produkt wysokiej jakości. Z kolei 34% badanych może zapłacić wyższą cenę za wyrób, który pozwoli zaoszczędzić czas.
Eksperci wskazali 5 kluczowych strategii, które będą ważne w przyszłości:
- more is more – np. dodatki do produktów, np. białko;
- less is more/back to basics – bez dodatków, np. cukru, laktozy, alkoholu;
- improved product relaunch – produkty znane od lat odświeżone o lepszy skład czy opakowanie przyjazne środowisku;
- brand stretch – wprowadzenie produktów z jednego segmentu do innego, np. producent czekolady tworzący lody;
- collaborations – współprace znanych marek spożywczych, współprace ze sportowcami czy artystami.
W trakcie wystąpienia eksperci zapytali o produkty przyszłości także sztuczną inteligencję. Obrazy wygenerowane przez AI ukazywały synergię nauki i technologii, a w jej centrum znajdował się konsument.
Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Produkty przyszłości: Trendy i strategie innowacyjne w sektorze spożywczym", podczas którego Joanna Rogalska oraz Aliaksandr Baradzin z Nielsen IQ przedstawili najnowsze dane rynkowe, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.
foto: mat. redakcji