Przychody Coca Coli powyżej oczekiwań rynku. Spadł popyt, wzrosły ceny

Przychody Coca Coli powyżej oczekiwań rynku. Spadł popyt, wzrosły ceny

W trzecim kwartale 2024 roku liczba sprzedanych produktów Coca Coli spadła globalnie o 1%. W tym czasie firma odnotowała również 1% spadek przychodów w ujęciu netto oraz 9% wzrost przychodów organicznych. Dochód operacyjny spadł o 23%, podczas gdy porównywalny dochód operacyjny neutralny pod względem waluty zanotował 14% wzrost. 

Prezes The Coca-Cola Company, James Quincey, wyraził zadowolenie z kwartalnych wyników. Mimo trudności na rynku, firma w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyła swój udział wartościowy w całkowitej liczbie napojów bezalkoholowych gotowych do spożycia.

Przychody Coca Coli w trzecim kwartale powyżej oczekiwań

"Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników w tym roku i zdolności naszego systemu do radzenia sobie z krótkoterminowymi wyzwaniami, jednocześnie pozostając skoncentrowanym na długoterminowych możliwościach wzrostu" – podsumował wyniki James Quincey. Co mówią nam one o sytuacji napojowego giganta?

Wyniki finansowe Coca-Coli za trzeci kwartał 2024 roku pokazały przychody przekraczające oczekiwania rynku. Podczas gdy analitycy zakładali, że będą oscylować wokół 11,6 mld USD, w raporcie widzimy przychody na poziomie 11,9 mld USD, wobec 12,4 mld USD w drugim kwartale. 

Sprzedaż wolumenowa na minusie. Te rynki napędzały spadek

Zbliżone do wcześniejszego okresu przychody Coca-Coli udało się osiągnąć pomimo spadku sprzedaży wolumenowej. Ten wyniósł 1% w skali całego biznesu napojowego giganta wobec 2% wzrostu w drugim kwartale.

Regiony Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wygenerowały o 2% mniejszą sprzedaż wolumenową w trzecim kwartale. Podobny wynik zaraportowano w regionach Azji i Pacyfiku. Największe spadki odnotowano w Chinach, Meksyku i Turcji. Jak informuje Coca Cola, w tym czasie wzrost notowano głównie w Brazylii, na Filipinach i w Japonii. 

 

O tyle Coca Cola podniosła ceny

The Coca-Cola Company posiada w swoim portfolio ponad 500 marek. W trzecim kwartale wiele z nich mierzyło się z mniejszym popytem ze strony konsumentów, na co wskazują spadki sprzedaży wolumenowej. Te dotknęły przede wszystkim soków, wody oraz napojów witaminowych.

Skutki niższej sprzedaży wolumenowej udało się złagodzić poprzez podwyżki cen. Te w skali globalnej wyniosły 10%. Jak informuje Coca Cola, za około 4 punkty odpowiadały rynki doświadczające intensywnej inflacji. 

Podwyżki cen kształtowały się różnie w zależności od rynku. W regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wzrost wyniósł 9%. Ameryka Łacińska mierzyła się z 21% wzrostem cen (głównie za sprawą wysokiej inflacji w Argentynie), podczas gdy Ameryka Północna zanotowała 11% wzrost. Ceny w regionach Azji i Pacyfiku wzrosły o 7%.

Na koniec 2024 roku Coca Cola spodziewa się 10% wzrostu przychodów organicznych. 


foto: unsplash

Reklama