Grupa Eurocash zdecydowała się na utworzenie grupy zakupowej głównie ze względu na trwającą od wielu miesięcy wojnę cenową. Według rankingu "Równi w biznesie" istnieją znaczące różnice w warunkach współprac oferowanych sklepom lokalnym przez producentów.
Grupa Eurocash od lat analizuje różnice w ofercie producentów dla supermarketów i dyskontów vs. sklepy lokalne, starając się o bardziej atrakcyjne i wyrównane warunki dla rynku niezależnego.
Rankingu producentów „Równi w Biznesie” ukazał znaczące różnice w cenach
Wyniki rankingu producentów „Równi w Biznesie” prowadzonego od wielu lat przez Eurocash pokazują, że istnieją znaczące różnice w warunkach współpracy oferowanych sklepom lokalnym przez poszczególnych producentów.
Obecnie pozycjonowanie cenowe marek producenckich na rynku niezależnym jest w wielu przypadkach skrajnie niekonkurencyjne w stosunku do dyskontów, a sieci, działając w pojedynkę, nie zawsze są zdolne do negocjowania satysfakcjonujących warunków komercyjnych.
Trwająca od miesięcy wojna cenowa jeszcze pogłębia te dysproporcje.
Stąd decyzja o zmianie podejścia do negocjacji i utworzeniu największej detalicznej grupy zakupowej, do której Eurocash zaprosił wszystkie swoje sieci: Delikatesy Centrum, Duży Ben, ABC, Groszek, Euro Sklep, PSH Lewiatan oraz PSD Gama.
Największa taka współpraca na rynku
Jak informuje Grupa Eurocash deklarację o przystąpieniu do grupy zakupowej podpisały już wszystkie spółki będące organizatorami związanych z Grupą Eurocash sieci handlowych.
W sumie należy do nich ok. 15,5 tys. placówek franczyzowych i partnerskich.
Utworzenie grupy zakupowej to odpowiedź Eurocash i innych uczestników Grupy na oczekiwania konsumentów co do wysokiej jakości produktów i rozsądnej ceny, a także trwającą od wielu miesięcy wojnę cenową i rosnącą pozycję rynkową dyskontów.
Eurocash zapewnia, że powołanie grupy zakupowej to krok, który przyniesie liczne korzyści zarówno właścicielom sklepów lokalnych - z uwagi na możliwość negocjowania lepszych warunków handlowych, jak i samym producentom, dla których grupa oznacza m.in. bardziej skuteczną egzekucję ustaleń kontraktowych przez sklepy.
W konsekwencji zyskają konsumenci, którzy będą mogli liczyć na atrakcyjne ceny niezależnie od kanału.
W sieciach, które będą od tej pory reprezentowane w rozmowach z producentami przez grupę zakupową, zorganizowanych jest ponad 15,5 tys. sklepów.
Zgodnie z danymi PMR Market Experts, to aż 1/3 sklepów prowadzonych w modelach takich jak franczyza i 1/4 wszystkich sklepów spożywczych działających w Polsce – nie licząc tych specjalistycznych i na stacjach benzynowych.
Fot.: inf. prasowa