Zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach – to cele, które przyświecają nowej strategii biznesowej właściciela sieci dyskontów Netto na lata 2025-2028. Wywodząca się z Danii Grupa Salling wraz z początkiem października 2024 roku ogłosiła jej najważniejsze założenia. Miliardowe inwestycje w podstawową działalność idące w parze z pełną koncentracją na klientach i innowacjach mają zapewnić Grupie jeszcze silniejszą pozycję.
Historyczny moment dla Grupy Salling
Po ponad 60 latach, gdy A.P. Møller Mærsk był współwłaścicielem Grupy Salling – firmy założonej przez Ferdinanda Sallinga w 1906 roku i rozwijanej na przestrzeni lat przez jego syna Hermana, należy ona w całości do Fundacji Salling. Obecnie Grupa Salling jest finansowo silniejsza niż kiedykolwiek, co sprawia, że jest to najlepszy moment na określenie nowych, ambitniejszych celów, jak i standardów grupy.
Fuzje i przejęcie. Właściciel Netto zainwestuje setki milionów w europejskie rynki
Przejęcia i fuzje na europejskim rynku mają sprawić, że Grupa Salling będzie jeszcze silniejsza w obliczu wahań na duńskim rynku spożywczym. Ponadto Grupa planuje powołać fundusz Salling Seeds, który zainwestuje 285 mln PLN w innowacyjne startupy w dziedzinie technologii, zrównoważonego rozwoju i handlu detalicznego, by pozyskać nową wiedzę i konkretne rozwiązania w celu odpowiadania na potrzeby klientów.
Wzmocniona zostanie podstawowa działalność detaliczna w Danii, Niemczech i Polsce. W szczególności historyczny motor wzrostu, rynek duński, pozostanie silny dzięki inwestycjom w nowe sklepy i operacje, podczas gdy wszystkie niemieckie sklepy zostaną zmodernizowane do najnowszego formatu.
Tysiąc sklepów w Polsce i obroty na poziomie 57 mld zł
W Polsce liczba sklepów Netto wzrośnie do 1 000 do końca 2028 roku. W tym samym czasie będą miały miejsce znaczące inwestycje w nowe rozwiązania i systemy wspierające 60 000 pracowników w Danii, Niemczech i Polsce.
W oparciu o nowe priorytety strategiczne Grupa Salling postawiła sobie za cel osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld PLN (ponad 100 miliardów DKK).
Grupa Salling posiada aktualnie 1 746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld PLN (70,3 miliardów DKK).
Zwiększenie obecności w Polsce. Netto przedstawiło 4-letni plan
Netto Polska już wdraża rozwiązania, zbierając doświadczenia, które mogą zostać zaadaptowane zarówno na rynku duńskim, jak i niemieckim, gdzie Netto jest również obecne. Koncept 4.0, który jest testowany w dyskontach w Grodzisku Mazowieckim i Borzęcinie Małym, to szereg nowych dla sieci rozwiązań, które są lepiej dopasowane do potrzeb klientów, przekładając się na lepsze doświadczenia zakupowe, czemu dowodzi dotychczas otrzymany, satysfakcjonujący feedback, ale i wyniki sprzedażowe. Tym samym wszystkie zaplanowane do końca roku otwarcia nowych sklepów będą zrealizowane waśnie w formacie 4.0.
Długoterminowy cel, jakim jest zwiększenie obecności w Polsce i pozyskanie nowych klientów będzie przekładany na konkretne działania, które przybliżą sieć do jego realizacji. Rozwój będzie przebiegał w oparciu o wartości zaszyte w DNA Grupy Salling, czyli z poszanowaniem dla otoczenia i w sposób zrównoważony.
foto: mat. prasowe