Miliardowe inwestycje, fuzje i setki otwarć sklepów. Netto ma nowy plan

Miliardowe inwestycje, fuzje i setki otwarć sklepów. Netto ma nowy plan

Zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach – to cele, które przyświecają nowej strategii biznesowej właściciela sieci dyskontów Netto na lata 2025-2028. Wywodząca się z Danii Grupa Salling wraz z początkiem października 2024 roku ogłosiła jej najważniejsze założenia. Miliardowe inwestycje w podstawową działalność idące w parze z pełną koncentracją na klientach i innowacjach mają zapewnić Grupie jeszcze silniejszą pozycję.

Historyczny moment dla Grupy Salling

Po ponad 60 latach, gdy A.P. Møller Mærsk był współwłaścicielem Grupy Salling – firmy założonej przez Ferdinanda Sallinga w 1906 roku i rozwijanej na przestrzeni lat przez jego syna Hermana, należy ona w całości do Fundacji Salling. Obecnie Grupa Salling jest finansowo silniejsza niż kiedykolwiek, co sprawia, że jest to najlepszy moment na określenie nowych, ambitniejszych celów, jak i standardów grupy.

Grupa Salling znajduje się w historycznym punkcie. Mija prawie dekada od czasu odkupienia udziałów od A.P. Møller Mærsk, w ciągu której sprofesjonalizowaliśmy całą firmę i dziś jesteśmy silniejsi ekonomicznie niż kiedykolwiek wcześniej. To sprawia, że jesteśmy gotowi podnieść poprzeczkę. Będziemy kontynuować to, do czego dążył Herman Salling – oferowanie klientom najlepszych produktów i rozwiązań. Będziemy to robić w toku dalszej ekspansji poprzez ambitne przejęcia i inwestycje w kwocie do 7,5 mld PLN (do 13 miliardów DKK) w celu wzmocnienia podstawowej działalności na wszystkich poziomach. Jest to możliwe tylko dlatego, że nasza firma jest w bardzo dobrej kondycji finansowej, co jest również powodem do określenia naszych nowych celów z bezprecedensowo wysokim poziomem ambicji w ciągu najbliższych kilku lat.

Anders Hagh, CEO Grupy Salling

Fuzje i przejęcie. Właściciel Netto zainwestuje setki milionów w europejskie rynki

Przejęcia i fuzje na europejskim rynku mają sprawić, że Grupa Salling będzie jeszcze silniejsza w obliczu wahań na duńskim rynku spożywczym. Ponadto Grupa planuje powołać fundusz Salling Seeds, który zainwestuje 285 mln PLN w innowacyjne startupy w dziedzinie technologii, zrównoważonego rozwoju i handlu detalicznego, by pozyskać nową wiedzę i konkretne rozwiązania w celu odpowiadania na potrzeby klientów. 

Wzmocniona zostanie podstawowa działalność detaliczna w Danii, Niemczech i Polsce. W szczególności historyczny motor wzrostu, rynek duński, pozostanie silny dzięki inwestycjom w nowe sklepy i operacje, podczas gdy wszystkie niemieckie sklepy zostaną zmodernizowane do najnowszego formatu.

Tysiąc sklepów w Polsce i obroty na poziomie 57 mld zł

W Polsce liczba sklepów Netto wzrośnie do 1 000 do końca 2028 roku. W tym samym czasie będą miały miejsce znaczące inwestycje w nowe rozwiązania i systemy wspierające 60 000 pracowników w Danii, Niemczech i Polsce.

W oparciu o nowe priorytety strategiczne Grupa Salling postawiła sobie za cel osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld PLN (ponad 100 miliardów DKK).

W ostatnich latach wypracowaliśmy pozycję, która pozwala nam szybko wykorzystywać pojawiające się możliwości. Możemy i mamy odwagę działać. Zrobimy to w ciągu najbliższych kilku lat, aby Grupa Salling stała się jeszcze większym i ważniejszym graczem, wnosząc realną różnicę w codziennym życiu. Razem ze wszystkimi moimi kolegami w Danii, Niemczech i Polsce, nie mogę się już doczekać, aby uczynić każdy dzień lepszym dla ponad 12 milionów naszych klientów tygodniowo. Z niecierpliwością czekam też na oddanie części naszych zysków społeczeństwu za pośrednictwem naszych właścicieli, Fundacji Salling.

Anders Hagh

Grupa Salling posiada aktualnie 1 746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld PLN (70,3 miliardów DKK).

Zwiększenie obecności w Polsce. Netto przedstawiło 4-letni plan

Netto Polska już wdraża rozwiązania, zbierając doświadczenia, które mogą zostać zaadaptowane zarówno na rynku duńskim, jak i niemieckim, gdzie Netto jest również obecne. Koncept 4.0, który jest testowany w dyskontach w Grodzisku Mazowieckim i Borzęcinie Małym, to szereg nowych dla sieci rozwiązań, które są lepiej dopasowane do potrzeb klientów, przekładając się na lepsze doświadczenia zakupowe, czemu dowodzi dotychczas otrzymany, satysfakcjonujący feedback, ale i wyniki sprzedażowe. Tym samym wszystkie zaplanowane do końca roku otwarcia nowych sklepów będą zrealizowane waśnie w formacie 4.0.

Dzięki priorytetom finansowym w nowej strategii Grupy Salling mamy możliwość jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów w Polsce, otwierając 350 nowych sklepów w całym kraju w ciągu najbliższych czterech lat. Koncentrujemy się na tym, w jaki sposób możemy stać się dla nich jeszcze bardziej istotni, aby z czasem zostać ich pierwszym wyborem. Jestem przekonany, że możemy to osiągnąć dzięki nowej strategii.

Brian Nyeng Olesen, CEO Netto Polska

Długoterminowy cel, jakim jest zwiększenie obecności w Polsce i pozyskanie nowych klientów będzie przekładany na konkretne działania, które przybliżą sieć do jego realizacji. Rozwój będzie przebiegał w oparciu o wartości zaszyte w DNA Grupy Salling, czyli z poszanowaniem dla otoczenia i w sposób zrównoważony.

Cel, do którego dążymy, będziemy realizować konsekwentnie: krok po kroku, z tygodnia na tydzień, z roku na rok. Chcemy zwiększyć zarówno liczbę dyskontów Netto do 1000, ale i zaangażowanie klientów, bo oni są dla nas najważniejsi. (...) Wkład w realizację nowej strategii będzie miał każdy spośród blisko 9 tys. naszych pracowników w Polsce, bo chcemy podejmować działania na każdym możliwym polu.

Brian Olesen

foto: mat. prasowe

Reklama