Grupa Żabka chce zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W poniedziałkowym komunikacie właściciel sieci liczącej 10 tysięcy sklepów Żabka oficjalnie potwierdził zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej i rozpoczęcia notowań akcji.
Żabka na giełdzie? Już wkrótce
Decyzja o debiucie giełdowym Żabki jest strategicznym krokiem. W poniedziałkowym komunikacie kadra zarządzająca spółki wskazuje, że wejście na GPW przyniesie szereg korzyści, w tym wzmocnienie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki, co przełoży się na wzrost zainteresowania wśród potencjalnych partnerów biznesowych. Firma liczy także na zwiększenie płynności inwestycji dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy, co ma sprzyjać stabilizacji i budowaniu zaufania do spółki.
Wejście na giełdę to także możliwość stworzenia bazy długoterminowych akcjonariuszy, co w kontekście dużych graczy rynkowych, jak Żabka, jest istotnym elementem strategii rozwoju. Z perspektywy firmy, IPO pozwoli także na uzyskanie lepszego dostępu do krajowych i międzynarodowych rynków kapitałowych w przypadku wystąpienia zapotrzebowania na pozyskanie kapitału w przyszłych okresach, w szczególności w związku z finansowaniem potencjalnych transakcji fuzji i przejęć.
Oferta skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych
Planowane IPO skierowane będzie do dwóch głównych grup: inwestorów instytucjonalnych z wybranych jurysdykcji oraz inwestorów indywidualnych w Polsce. Tym samym Żabka stawia na przyciągnięcie zarówno dużych graczy, jak i drobniejszych inwestorów.
Spółka nie otrzyma bezpośrednich wpływów z tej emisji – wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży akcji trafią do obecnych akcjonariuszy sprzedających swoje udziały. Jak czytamy w komunikacie, "oferta publiczna umożliwi akcjonariuszom sprzedającym częściową realizację ich inwestycji w Grupa Żabka".
foto: mat. redakcji