Żabka odkrywa karty. Chce podwoić sprzedaż i otwierać tysiąc sklepów rocznie

Żabka odkrywa karty. Chce podwoić sprzedaż i otwierać tysiąc sklepów rocznie

Grupa Żabka zamierza podwoić sprzedaż do klientów końcowych do 2028 roku. Aby zrealizować ten cel, sieć będzie otwierać ponad 1000 nowych sklepów rocznie w Polsce i Rumunii, z czego w samym 2024 roku planowane jest uruchomienie w sumie około 1100 placówek. Detalista ogłosił ambitne cele przy okazji informacji o zamiarze debiutu na giełdzie.

Żabka idzie po swoje

Realizowaniu ambitnych celów otwarć sklepów towarzyszyć ma zwiększanie sprzedaży porównywalnej oraz dalszy rozwój oferty cyfrowej. Jak poinformował detalista, celem grupy jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w samym 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii.

Obecnie sieć liczy około 10 000 sklepów w Polsce, jednak już w perspektywie 2028 roku ta liczba ma wzrosnąć do 14 500. To oznacza otwarcie blisko 4500 nowych punktów w ciągu zaledwie czterech lat. 

Oprócz Polski, Grupa widzi także duży potencjał w Rumunii, gdzie zamierza znacząco rozbudować swoją obecność. Tak szeroko zakrojona ekspansja wpisuje się w trend rozwoju sieci convenience, które cieszą się rosnącą popularnością wśród klientów ceniących sobie wygodę i szybkość zakupów. Na tym jednak nie koniec. Jak czytamy w komunikacie, Grupa Żabka ocenia potencjał rynku na około 19 500 sklepów w Polsce oraz ok. 4 000 sklepów w Rumunii.

Wzrost sprzedaży porównywalnej

Nie tylko liczba nowych placówek będzie decydować o sukcesie Grupy Żabka. Sieć stawia także na dynamiczny wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który ma wynieść od 7,5% do 9% już w 2024 roku. W średnioterminowej perspektywie przewidywany jest dalszy, jednocyfrowy wzrost. Aby osiągnąć te wyniki, Żabka planuje wdrożenie szeregu strategicznych inicjatyw.

Jednym z kluczowych elementów tej strategii będzie rozwinięcie oferty gastronomicznej – m.in. w ramach konceptu Żabka Café 2.0. Ma on wprowadzić szerszy asortyment dań ciepłych i street food, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na szybkie i smaczne jedzenie na wynos. Ponadto, Żabka intensywnie pracuje nad wykorzystaniem zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i analityka danych, by precyzyjnie dostosować ofertę do oczekiwań klientów.

Pięciokrotny wzrost sprzedaży z działalności cyfrowej

Istotną częścią strategii Żabki jest również dynamiczny rozwój kanałów cyfrowych. Do 2028 roku Grupa zakłada pięciokrotne zwiększenie sprzedaży z działalności cyfrowej w porównaniu do roku 2023. W tym zakresie Żabka skupia się na rozwoju platform sprzedażowych online, dostawach oraz innych usługach cyfrowych, które mają na celu zwiększenie wygody i dostępności oferty dla klientów.

Ten ambitny cel ma być zrealizowany przy jednoczesnym osiągnięciu dodatniego wyniku EBITDA już w 2024 roku, co podkreśla determinację Żabki do stworzenia zrównoważonego i dochodowego segmentu e-commerce, który stanie się integralnym elementem całego ekosystemu convenience.

Ogłoszenie celów krótkookresowych towarzyszyło informacji o debiucie właściciela sieci Żabka na giełdzie. W poniedziałkowym komunikacie firma potwierdziła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej i rozpoczęcia notowań akcji.


foto: mat. redakcji

Reklama