Polska ofensywa na globalnym rynku wódki. Jak radzą sobie czołowe marki?

Polska ofensywa na globalnym rynku wódki. Jak radzą sobie czołowe marki?

Globalny rynek wódki to branża o niezwykle konkurencyjnym charakterze. Dominują na nim czołowi producenci, którzy każdego roku walczą o uznanie konsumentów na całym świecie. Wśród nich swoją obecność wyraźnie zaznaczają także silne polskie marki. "To potwierdza zarówno świetne wyniki na polskim rynku, jak i naszą ofensywę eksportową" – przyznaje Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex.

Polskie wódki podbijają globalne rankingi sprzedaży

W tegorocznej odsłonie niezależnego rankingu wódek The Spirits Business "The biggest-selling vodka brands in 2023" dwie polskie marki wyraźnie zaznaczyły swoją obecność wśród największych graczy. Należąca do Grupy Maspex Soplica, dzięki dynamicznemu rozwojowi na rynku krajowym i zagranicznym, awansowała na ósme miejsce globalnego zestawienia. Swoją pozycję na podium utrzymała natomiast ikona polskiej wódki na świecie, czyli Żubrówka.

Soplica dołączyła do naszej eksportowej liderki – Żubrówki, która od lat jest najpopularniejszą polską wódką na świecie. W tegorocznym rankingu wódek Żubrówka utrzymała trzecie miejsce, natomiast Soplica z dziesiątej pozycji wskoczyła na ósme miejsce. To potwierdza zarówno świetne wyniki na polskim rynku, jak i naszą ofensywę eksportową.

Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex

W 2023 roku Soplica odnotowała 2,7% wzrost wolumenu sprzedaży, który przełożył się na znaczny awans w rankingu wódek. Podczas 12 miesięcy polski brand osiągnął sprzedaż na poziomie 4,2 mln 9-litrowych skrzynek wobec 4,1 mln rok wcześniej. W tym czasie Żubrówka utrzymała stabilną pozycję na podium z wynikiem na poziomie 9,5 mln 9-litrowych skrzynek w 2023 roku.

Awans Soplicy w globalnym rankingu nie był przypadkowy. Świadczy on nie tylko o rosnącej popularności marki na światowych rynkach, ale także potwierdza dobrze obrany przez Grupę Maspex kierunek rozwoju. 

Można powiedzieć, że prowadzimy ofensywę soplicową na różnych rynkach. Są to zarówno kraje mniejsze – ale bardzo ciekawe – jak Holandia, ale również Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone, gdzie Soplica jest istotną marką już nie tylko dla Polonii, ale także dla lokalnych konsumentów.

Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex

Poza światową ekspansją, Soplica rośnie także na krajowym rynku wódki. 

Soplica to jest ewenement na rynku, który jest trudny. Marka znacznie zwiększyła swoje udziały w wódkach smakowych osiągając w zeszłym roku rekordowe 32%. Liderka z największą masą rośnie. To jest nasz olbrzymi powód do dumy.

Kamil Gębski, dyrektor marketingu części alkoholowej w Grupie Maspex

Zobacz jak na przestrzeni lat zmieniały się udziały Soplicy na krajowym rynku wódki smakowej: Monika Melnicka, CEDC: Od 2016 roku jesteśmy liderem w naszej kategorii.


foto: Kamil Gębski, dyrektor marketingu wódek w Grupie Maspex (mat. redakcji)

Reklama