Multifoodowa grupa debiutuje z przełomowym napojem i od razu wkracza w nową kategorię

Multifoodowa grupa debiutuje z przełomowym napojem i od razu wkracza w nową kategorię
brain drink brainer brainer napój Multifoodowa grupa debiutuje z przełomowym napojem i od razu wkracza w nową kategorię

Brainer to nowy napój funkcjonalny, który pojawił się na polskim rynku we wrześniu 2024 roku. Nowość została wprowadzona przez BrinkBev będącą częścią multifoodowej Grupy LipCo Foods. To pierwszy produkt, którego debiut na polskim rynku spożywczym ogłosiła w tmy roku grupa.

Nowy napój to przedstawiciel nowej kategorii tzw. "brain drinków", które mają wspierać funkcje poznawcze, takie jak koncentracja, pamięć i kreatywność, bez użycia popularnych składników takich jak kofeina czy tauryna.

Multifoodowa grupa rozpoczyna od napoju funkcjonalnego

Grupa LipCo Foods zadebiutowała na rynku na początku tego roku, konsolidując wiele marek spożywczych z różnych segmentów, takich jak dania convenience, produkty plant-based, ryby, owoce morza, a także karma dla zwierząt. BrinkBev jest spółką odpowiedzialną za segment napojów. 

Kategoria napojów w Polsce i na świecie to obszar bardzo nasycony i konkurencyjny, który wciąż się powiększa – według szacunków, w latach 2024-2028 roczny wskaźnik wzrostu przychodów na rynku napojów bezalkoholowych ma wynieść 4,75% [przyp. red.: skumulowany roczny wskaźnik wzrostu CAGR 2024-2028 wg. MarketHub/Nielsen]. To doskonała przestrzeń dla projektów innowacyjnych, które mogą poszerzać tę kategorię. Taki jest cel Brainera.

Cezary Broda, CEO BrinkBev

Brainer. Nowość na rynku

Brainer. The Brain Drink to napój funkcjonalny, którego celem jest wsparcie w codziennych wyzwaniach umysłowych. Marka promuje swój produkt hasłem "opanuj chaos", co ma podkreślać jego zdolność do wsparcia koncentracji i wydajności umysłowej w dynamicznym środowisku życia codziennego.

Dr Katarzyna Nienałtowska, NPD Manager w BrinkBev S.A., podkreśla, że smak, słodycz i funkcjonalne właściwości Brainera zostały uzyskane na bazie unikalnej receptury stworzonej przez naukowców. "Napój może wspierać pamięć i koncentrację" – zauważa przedstawicielka firmy.

Napój dostępny jest od 30 sierpnia w sieci Carrefour, a od 9 września we wszystkich salonach Empik w Polsce.


foto: mat. prasowe

Reklama