Notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska spodziewa się osiągnięcia ponad 49 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na koniec I półrocza, co oznacza wzrost o ponad 10% w ujęciu rocznym. Zysk operacyjny (EBIT) ma pozostać na stabilnym poziomie, wynoszącym niemal 2,5 mln zł.
Zysk netto Grupy wynieść ma ok 1,3 mln zł, jednak – jak wyjaśnia Mex Polska – na jego wysokość w dużej mierze negatywny wpływ miało zastosowanie MSSF16. Bez uwzględnienia tego czynnika zysk netto wyniósłby 1,9 mln zł i wzrósłby w stosunku do 2023 roku o ponad 22%.
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 50 lokalami gastronomicznymi. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.
Nowy koncept i plan otwarć lokali
Mex Polska konsekwentnie rozwija swój biznes, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych. Najnowszym brandem Grupy jest meksykański street food Spoko Taco, którego pierwszy lokal zostal usytuowany w kultowym Pasażu Bielaka.
To nie koniec otwarć na ten rok. Do końca br. planowane jest otwarcie co najmniej 3 nowych lokali własnych: dwóch w Katowicach oraz jeszcze jednego w Krakowie – we wspomnianym Pasażu Bielaka. Grupa posiada w tej lokalizacji już łącznie 3 lokale w ramach 3 różnych konceptów i nie obawia się kanibalizacji popytu, bazując na potencjale prestiżowej lokalizacji oraz znanym profilu konsumenta.
Ostateczne wyniki finansowe Grupy za I półrocze 2024 r. zostaną opublikowane 25 września.
foto: Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska (mat. prasowe)