Francuski gigant handlowy Carrefour nawiązał współpracę franczyzową z dubajską firmą Apparel Group, aby ponownie wejść na rynek indyjski. Jak podaje Reuters, na początek planowane jest skoncentrowanie działań na północy kraju. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte w 2025 roku. W dłuższej perspektywie Carrefour zamierza rozszerzyć swoją obecność na pozostałe regiony Indii.
Indie, z populacją wynoszącą około 1,4 miliarda osób, stanowią jeden z największych rynków spożywczych na świecie. Jak zauważa Reuters, rośnie tam także siła nabywcza konsumentów. Z tego powodu rynek ten jest niezwykle atrakcyjny dla zagranicznych graczy.
Patrick Lasfargues, dyrektor ds. międzynarodowych partnerstw w Carrefour, podkreślił, że wejście na rynek indyjski to kluczowy krok w strategii ekspansji franczyzy Carrefoura, która zakłada wejście na ponad 10 nowych rynków do 2026 roku. Z kolei Nilesh Ved, właściciel Apparel Group, zaznaczył, że celem partnerstwa jest oferowanie najlepszych produktów w atrakcyjnych cenach, co ma uczynić Carrefour ulubioną marką zakupową w Indiach.
To nie pierwsza próba Carrefour na indyjskim rynku. W 2014 roku sieć wycofała się z Indii po nieudanej współpracy z lokalnym partnerem. Tym razem, dzięki wsparciu Apparel Group, który posiada 250 sklepów w Indiach, Carrefour liczy na skuteczniejsze wejście i zdobycie pozycji w tym dynamicznie rozwijającym się kraju.
foto: mat. redakcji