Rynek alkoholi w Polsce zmienia się – podobnie jak preferencje konsumentów. Podczas gdy cały rynek wódek od kilku lat mierzy się z ujemną dynamiką sprzedaży, smakowe warianty systematycznie powiększają swoje udziały. Liderem w tej perspektywicznej kategorii od 2016 roku jest należąca do Grupy Maspex marka Soplica. O podłożach tego sukcesu rozmawiamy z Moniką Melnicką, Marketing Managerem.
Największy producent wódki smakowej w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat Soplica odniosła spektakularny sukces na rynku alkoholowym. W 2016 roku marka wskoczyła na pozycję lidera wódek smakowych w Polsce. Jak zauważa Monika Melnicka, od tego czasu Soplica nie tylko utrzymuje swoją pozycję, ale także dynamicznie się rozwija, zwiększając udział na rynku, który sam w sobie rośnie.
Odważny krok. Soplica postawiła na nowe smaki
Wzrost udziałów rynkowych Soplicy nie jest przypadkiem. Jednym z kluczowych momentów w rozwoju marki była zmiana podejścia do strategii na polskim rynku. W 2019 roku Soplica zaczęła bowiem otwierać się na zupełnie nowe smaki.
W 2019 roku Soplica po raz pierwszy wprowadziła na rynek trzy cytrynowe smaki: Cytryna z Miętą, Cytryna z Pigwą oraz Cytryna z Maliną. Już w 2022 roku marka odważyła się na kolejny ruch – w sklepach zadebiutowała Cytrynówka z dodatkiem świeżych cytryn na stuprocentowym naturalnym maceracie. Jak przyznaje Monika Mielnicka, to właśnie ta nowość pomogła marce w osiągnięciu rekordowych 32-procentowych udziałów w rynku. W 2023 roku Soplica wyszła jednak o krok dalej wprowadzając sezonową linię egzotycznych smaków.
Soplica nie spoczęła jednak na laurach. W 2024 roku marka ponownie wprowadziła na rynek egzotyczną linię wzbogacając ją o dwa nowe smaki. Jak podsumowuje Monika Melnicka, to właśnie wyjście poza kojarzone z zimą i polskością smakami było jednym z najważniejszych w ostatnich latach sukcesów Soplicy.
foto: Monika Melnicka, Marketing Manager w Grupie Maspex (mat. redakcji)