Zmiany w obszarze opakowań to codzienność producentów. Soplica postanowiła jednak podejść do tego zadania inaczej. Zamiast szukać wyłącznie nowatorskich rozwiązań, marka skierowała się w kierunku przeszłości... Wszystko zaczęło się od znalezienia repliki pierwszej butelki Soplicy z 1891 roku w firmowych archiwach. "Stała się dla nas bardzo silną inspiracją" – opowiada Monika Melnicka, Marketing Manager marki.
Nowa (stara) butelka Soplicy. Inspiracje sprzed setek lat
Soplica w nowej butelce jest już dostępna na rynku. To ukłon w stronę przeszłości i bogatej historii marki, która sięga setek lat wstecz. Inspiracją do stworzenia nowej butelki był bowiem oryginalny projekt z 1891 roku.
Wskrzeszona receptura Soplicy Gorzkiej
Do swoich korzeni marka powróciła nie tylko w obszarze opakowania. Po 20 latach przerwy, w 2024 roku na rynku ponownie pojawiła się Soplica Gorzka. Kluczowym elementem tej reaktywacji było odtworzenie jej oryginalnej receptury. Także w tym obszarze marka zdecydowała się na połączenie tradycji z nowoczesnością.
Poza "wskrzeszoną" Soplicą Gorzką, w nowych butelkach inspirowanych projektem z 1891 roku spotkać możemy także Soplicę Szlachetną. To ważny element portfolio, który odpowiada obecnie za około 25% całej sprzedaży wódki marki. Soplica Szlachetna znajduje się jednocześnie w pierwszej czwórce wódek czystych w Polsce. W nowym wydaniu, poza zmienioną butelką, wyróżnia się jeszcze delikatniejszym płynem.
foto: Monika Melnicka, Marketing Manager w Grupie Maspex (mat. redakcji)