Bonduelle sprzedaje część biznesu na dwóch rynkach. Powodem spadek konsumpcji

Bonduelle sprzedaje część biznesu na dwóch rynkach. Powodem spadek konsumpcji

Grupa Bonduelle, jeden z czołowych graczy na rynku spożywczym, ogłosiła plany sprzedaży swojej działalności związanej z sałatami we Francji i w Niemczech.

Decyzja o sprzedaży tej części biznesu jest wynikiem kilkuletniego spadku konsumpcji sałat w tych krajach, pogłębianego przez rosnącą inflację oraz konkurencję ze strony marek własnych sieci handlowych – poinformowała w komunikacie firma.

Bonduelle prowadzi obecnie negocjacje w sprawie sprzedaży części swojej działalności w tych krajach. We Francji potencjalnym nabywcą ma być spółka Les Crudettes, należąca do Grupy LSDH, natomiast w Niemczech – Taylor Farms, jeden z wiodących producentów sałat i świeżych produktów w Ameryce Północnej. Transakcje te mają ochronić miejsca pracy w zakładach Bonduelle w Europie oraz umożliwić firmie skoncentrowanie się na innych obszarach działalności, takich jak produkty mrożone i konserwowe.

Bonduelle podkreśla, że sprzedaż działalności związanej z sałatami jest częścią szerszej strategii mającej na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynkach, na których ma największe szanse na dalszy rozwój. Proces ten ma być przeprowadzony z pełnym uwzględnieniem potrzeb pracowników, a ostateczna realizacja transakcji zależy od uzyskania wymaganych zezwoleń regulacyjnych.

Warto dodać, że Grupa Bonduelle nadal będzie rozwijać swoje operacje w Ameryce Północnej oraz we Włoszech, które nie są objęte planami sprzedaży. Te rynki charakteryzują się innymi warunkami, co pozwala na kontynuowanie tam działalności związanej z sałatami i produktami świeżymi.


foto: stockadobe(Анастасия Бурлакова)

Reklama