T-pizza – pod tym szyldem pojawiają się kolejne restauracje w Polsce. Zdecydowana większość z nich działa w formie franczyzy. W głównej mierze bazują na dostawach pizzy. Kto stoi za marką t-pizza w Polsce?
T-pizza w Polsce
T-pizza to spółka, która przed trzema laty przejęła właścicielsko polskie aktywa, należącej do Hiszpanów, globalnej marki Telepizza. Zarządza również w kraju tym znakiem towarowym i ma obecnie 60 restauracji.
Zdecydowana większość lokali działa w formie franczyzy. Ale to nie jedyny model organizacyjno-finansowy, jaki oferuje swoim partnerom. Podobnie, jak aspiracji T-pizzy nie wyczerpuje obecna ilość posiadanych lokali. Tych ma przybywać, bo rynkową wartość sieci budują kolejne lokalizacje i rosnąca skala działalności.
Nowe restauracje T-pizza
Nowe restauracje T-pizza pojawiły się ostatnio na Śląsku – w Mysłowicach i Sosnowcu. W obu przypadkach są umiejscowione w lokalach własnych Spółki, które działają w modelu ajencyjnym. To model biznesowy wprowadzony i coraz szerzej stosowany przez T-pizzę. Polega na ajencji lokalu restauracji i jej działalności operacyjnej w ramach sieci marki, w strukturze jej zaopatrzenia oraz unikalnego produktowego know-how.
W tym rozwiązaniu większość nakładów inwestycyjnych pokrywa Spółka ograniczając tym samym ryzyko ajenta związane ze startem jego biznesu. Warto zauważyć że nowa mysłowicka restauracja jest już trzecim lokalem w sieci T-pizza prowadzonym przez tę samą jedną osobę.
Dwa lokale obłużą całą miasto
Jednocześnie Spółka ogranicza swoje zasoby w Olsztynie. Z dotychczasowych trzech restauracji pozostaną w tym mieście dwie.
Do końca 2027 roku t-pizza chce mieć 100 lokali w kraju
Optymalizacja działalności operacyjnej T-pizzy to też nowe koncepty restauracji. W tym tzw. T-Express – lokale o małej powierzchni, ograniczającej się praktycznie do strefy produkcyjnej i wydawczej. Ich działalność nastawiona jest na dostawy bezpośrednie do klientów lub odbiór własny zamówień złożonych on-line. Obniża to koszty inwestycyjne związane uruchomieniem aranżacją i wyposażeniem lokalu oraz koszty operacyjne.
foto: mat. prasowe