Do końca roku 1/3 sklepów Carrefour będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne

Do końca roku 1/3 sklepów Carrefour będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne

Carrefour Polska kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju, intensyfikując inwestycje w odnawialne źródła energii. Sieć ogłosiła, że do końca 2024 roku 35% jej sklepów będzie wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne.

Fotowoltaika na dachach sklepów

W ostatnich miesiącach Carrefour Polska zakończył budowę 13 nowych instalacji fotowoltaicznych na dachach swoich sklepów, które łącznie osiągnęły moc 650 kWp. Energia pozyskiwana ze słońca pozwoli sieci na znaczące obniżenie emisji CO2 o ponad 448 ton rocznie. Jest to kolejny etap realizacji ambitnych planów Carrefour, które zakładają zwiększenie udziału energii odnawialnej w zasilaniu swoich placówek.

Zgodnie z długofalową strategią Grupy Carrefour, ogłoszoną w ramach globalnego planu "Carrefour 2026", sieć zamierza zredukować zużycie energii elektrycznej o 20% we wszystkich swoich sklepach na świecie do 2026 roku. Jak poinformował detalista, w Polsce, dzięki współpracy z EDP Energia Polska, Carrefour zbliża się do realizacji tego celu.

Współpraca z EDP pozwoliła nam powiększyć nasz system fotowoltaiczny o kolejnych kilkanaście lokalizacji i moc blisko 650 kWp. Na koniec bieżącego roku Carrefour planuje wykorzystywać energię ze słońca w 35% swoich hiper- i supermarketach, które wygenerują łącznie około 8% rocznego zużycia wszystkich sklepów własnych naszej sieci w Polsce.

Sławomir Gomoliński, dyrektor aktywów Carrefour Polska

Pierwsza instalacja fotowoltaiczna Carrefour Polska pojawiła się na dachu hipermarketu w Zgorzelcu w 2017 roku. Dziś, siedem lat później, sieć jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu: 35% sklepów wyposażonych w panele słoneczne do końca 2024 roku, co pozwoli na generowanie około 8% rocznego zapotrzebowania na energię dla wszystkich sklepów własnych sieci w Polsce.


foto: mat. prasowe

Reklama