Zarządca Costa Coffee stawia na model agencyjny. Do końca roku obejmie 75% lokali

Zarządca Costa Coffee stawia na model agencyjny. Do końca roku obejmie 75% lokali

Kawiarnie Costa Coffee w Polsce, do tej pory prowadzone jako lokale własne, po objęciu w 2023 r. masterfranczyzy Costa Coffee przez Lagardère Travel Retail w Polsce coraz częściej działają w systemie agencyjnym – analogicznie do pozostałych marek w portfolio operatora. Plan zakłada, że do końca tego roku 75% kawiarni należących do największej sieci w Polsce będzie prowadzonych przez agentów.

W pierwszej kolejności na model agencyjny przeszły cztery kawiarnie testowe, następnie w proces transformacji zostały włączone miasta, w których Costa Coffee ma jeden, dwa lub kilka lokali. Lagardère Travel Retail planuje, żeby do końca roku agenci prowadzili 3/4 kawiarni sieci działających w Polsce.

Costa Coffee w modelu agencyjnym

Pierwsza Costa Coffee, która przeszła na model agencyjny, była kawiarnia na dworcu PKP w Poznaniu. Zmiana miała miejsce pod koniec czerwca ubiegłego roku. Obecnie już 59 kawiarni Costa Coffee jest prowadzonych przez agentów.

Model agencyjny to kierunek, o który Lagardère Travel Retail opiera swój rozwój już od ponad 25 lat. "W ramach różnych brandów takich jak Inmedio, Relay, 1Minute Smacznego! czy So Coffee współpracujemy dzisiaj z ponad 800 agentami i agentkami" – informuje Monika Kielak, dyrektor operacyjna Non Travel w Lagardère Travel Retail w Polsce. 

Te osoby mają pierwszeństwo w rekrutacji

Większość obecnych agentów Costa Coffee stanowią osoby, które wcześniej pracowały w kawiarniach na stanowiskach menedżerskich. To oni mają pierwszeństwo w rekrutacji. Również pracownicy kawiarni, jeśli tylko chcą, mają możliwość dołączenia do zespołu tworzonego przez agenta. Lagardère Travel Retail w Polsce jednocześnie poszukuje potencjalnych agentów na rynku.

Jak otworzyć kawiarnię Costa Coffee?

Kawiarnię Costa Coffee można poprowadzić bez wkładu i bez żadnych kosztów związanych z lokalem – czynsz i media, a także opłaty związane z serwisem urządzeń oraz koszty zakupu towarów pokrywa Lagardère Travel Retail w Polsce. Zarządzający siecią oferuje swoim partnerom również szkolenia, dostęp do narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu oraz stałe marketingowe, merytoryczne i techniczne wsparcie.


foto: mat. prasowe

Reklama