Konkurenci Lidla mogą mieć powody do niepokoju. Pozycja sieci rośnie w siłę

Konkurenci Lidla mogą mieć powody do niepokoju. Pozycja sieci rośnie w siłę

Dane finansowe sieci Lidl Polska zarówno z pierwszego, jak i drugiego kwartału tego roku wskazują na stały rozwój obrotów. Lidl podkreśla, że rozwija się szybciej niż konkurencja.

Sieć wskazuje, że strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna, a konkurenci mogą mieć powody do niepokoju.

Lidl rośnie w siłę

W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym i drugim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta.

Lidl Polska osiągnął ponad 2 procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like, podczas gdy Biedronka zanotowała spadek o 4,60%.

Rozczarowujące inwestorów wyniki finansowe konkurencyjnej sieci spowodowały znaczące spadki cen akcji na giełdzie w Lizbonie (JMG) oraz w Warszawie (Dino). 

Atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów zachęcają klientów do zakupów. 

Konkurencja działa niezgodnie z przepisami?

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklamy największej konkurencji naruszają szereg zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

KER zwraca uwagę przede wszystkim na to, jak ważne jest spełnianie wszystkich wymogów reklamy porównawczej, a także uwzględnianie danych rzetelnych i możliwych do zweryfikowania. 

Ocena Komisji Etyki Reklamy to dla nas ważny sygnał, który pokazuje, w jakim kierunku powinna rozwijać się reklama. Od początku funkcjonowania w Polsce, czyli od 2002 roku, nasza firma działa zgodnie z przepisami prawa. Cieszymy się, że inne podmioty na rynku są wzywane do podjęcia odpowiedzialności za swoje działania oraz muszą, tak jak my, stosować się do zasad weryfikowanych i kontrolowanych przez UOKiK. Przepisy, tak jak ceny w Lidl Polska, są takie same dla wszystkich.

Michał Nowaczyk, CFO Lidl Polska

Fot.: inf. prasowa
 

Reklama