To już oficjalne! Kaufland otworzył własny marketplace

To już oficjalne! Kaufland otworzył własny marketplace

Sieć marketów, która do tej pory mogła kojarzyć się nam głównie z większymi zakupami, otwiera w Polsce kolejny rozdział. Pod nazwaś ieci na krajowym rynku właśnie zadebiutowała platforma typu marketplace. Jej mechanizm działania przypomina znanego od wielu lat polskiego gracza – Allegro. Jak zapowiada prezes Kaufland Polska, ambicją sieci jest "zyskanie pozycji jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju". 

Marketplace Kaufland.pl już działa

Kaufland.pl działa w oparciu o model marketplace. Platforma współpracuje z zewnętrznymi sprzedawcami, którzy oferują swoje produkty w internetowym serwisie we własnym imieniu. Oprócz ceny i szczegółowego opisu oferty klienci znajdą na stronie również przejrzyste informacje o danym sprzedawcy. 

Artykuły kupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymują następnie bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań ze strony kupujących dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewnia obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.

Duże ambicje. Rośnie konkurent dla Allegro?

Marketplace Kaufland oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce w środę 7 sierpnia 2024 roku. Jak podkreśla Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska, jest to historyczny moment dla firmy, która do tej pory bazowała na handlu stacjonarnym. 

Dzisiejszy dzień zapisze się w historii Kauflandu w Polsce w wyjątkowy sposób. Do tej pory nasza sieć bazowała na handlu stacjonarnym, opartym na bezpośrednim kontakcie z kupującym. Dzięki debiutowi w przestrzeni e-commerce od dziś marka Kaufland oferuje swoim klientom nie tylko wszystko, czego potrzebują w trakcie swoich codziennych zakupów w stacjonarnych placówkach, ale również o wiele więcej na platformie on-line.

Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska

Prezes Kaufland Polska przyznal, że ambicją firmy jest "zyskanie pozycji jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju". Pomóc w realizacji tego celu ma pomóc rozpoznawalność i wartości naszej marki.

Czy Kaufland powtórzy sukces z Niemiec?

Polska jest kolejnym rynkiem, na którym Kaufland zadebiutował z platformą sprzedaży online. W Niemczech Kaufland Marketplace jest jedną z największych platform e-commerce, która może poszczycić się 32 milionami odwiedzających miesięcznie i ponad 45 milionami produktów pogrupowanych w 6400 kategoriach.

W ubiegłym roku platforma została również z sukcesem uruchomiona w Czechach i na Słowacji. Niedługo po debiucie w Polsce 4 września Kaufland Marketplace rozpocznie działalność również w Austrii.

Program lojalnościowy Kaufland Card ma być łącznikiem między sprzedażą stacjonarną a platformą marketplace. Już teraz zarejestrowani użytkownicy Kaufland Card mogą zbierać punkty lojalnościowe na stronie platformy Kaufland i wymieniać je zarówno podczas zakupów on-line, jak i w trakcie wizyty w tradycyjnych sklepach. To jeszcze nie wszystko, ponieważ w aplikacji Kaufland znaleźć można również kupony do wykorzystania na platformie marketplace.


foto: mat. prasowe/Kaufland.pl

Reklama