McDonald's pierwszy raz od lat zanotował spadek sprzedaży

McDonald's pierwszy raz od lat zanotował spadek sprzedaży

McDonald's opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. W tym czasie fast foodowy gigant zanotował spadek sprzedaży porównywalnej we wszystkich segmentach. Sytuacja zaskoczyła rynek.

Jak zauważa Reuters, to pierwsza taka sytuacja od 3 lat. Sprzedaż porównywalna, a więc rejestrowana w lokalach działających od co najmniej roku, spadła o 1,0%, podczas gdy oczekiwany był wzrost na poziomie 0,5%.

McDonald's ze spadkami sprzedaży

Od kwietnia do czerwca sprzedaż porównywalna McDonald's w Stanach Zjednoczonych zanotowała 0,7% spadek. Dla porównania rok wcześniej rynek ten notował przekraczający 10% wzrost. 

Sprzedaż na rynkach międzynarodowych, która stanowiła prawie połowę przychodów w 2023 r., spadła o 1,1%. Niższą o 1,3% niż przed rokiem sprzedaż McDonald's zarejestrował także w lokalach licencjonowanych, a więc prowadzonych na międzynarodowych rynkach przez lokalnych operatorów. Chris Kempczinski, CEO McDonald's, komentując dane przyznał, że konsumenci stali się bardziej wybredni w wydatkach. 

Rynkowi komentatorzy wskazują na kilka czynników, które wpłynęły na gorsze wyniki McDonald's w drugim kwartale roku. Na segment licencjonowanych lokali oddziaływać miało wolniejsze odbicie w Chinach oraz konflikt na Bliskim Wschodzie. W USA natomiast przyczyną tego spadku mają być konsumenci poszukujący tańszych alternatyw, którzy unikają droższych pozycji w menu. 

W związku z tym McDonald's ma pracować nad zwiększeniem liczby rabatów. W ostatnim czasie sieć wprowadziła w USA popularną ofertę zestawu za 5 dolarów, która miała przekroczyć oczekiwania sprzedaży i której przedłużenie rozważa sieć.


foto: unsplash

Reklama