W sierpniu Kaufland zadebiutuje online. Czy rynek ma się czego obawiać?

W sierpniu Kaufland zadebiutuje online. Czy rynek ma się czego obawiać?

Już 7 sierpnia swoje wirtualne otwarcie będzie miał polski marketplace Kaufland. Firma planuje również otwarcie kanału sprzedaży na rynek austriacki (do tej pory serwis umożliwiał sprzedaż w Niemczech, Czechach i Słowacji). Jak debiut giganta handlowego w kanale online wpłynie na polski rynek? 

Marketplace Kaufland także w Polsce

Kaufland to niemiecka sieć hipermarketów należąca do grupy Schwarz, która oferuje szeroki asortyment produktów spożywczych i przemysłowych w blisko 6,5 tysiącach kategorii. Marketplace Kauflandu od 2021 roku umożliwia sprzedaż produktów na rynek niemiecki, a od 2023 również na czeski oraz słowacki. Jak podaje sieć – skala odwiedzających ich platformy sprzedażowe jest ogromna – sam niemiecki serwis jest odwiedzany przez 32 miliony użytkowników miesięcznie.

Wkrótce sieć otworzy się również na nowe rynki: polski oraz austriacki. To krok milowy dla właścicieli sklepów internetowych, którzy dzięki temu zyskają możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów. Czy nowy marketplace na polskim rynku daje powody do obaw dla silnie ugruntowanych już liderów tj. Allegro czy Amazon? Zdaniem Dariusza Kowalskiego z Grupy Shoper, konkurencja między platformami pobudz innowacyjność, z czego powinni cieszyć się sprzedawcy.  

Shoper nie chce przespać debiutu Kaufland Marketplace

Klienci Shopera już wykorzystują potencjał marketplace Kauflandu – sprzedając swoje produkty na rynku niemieckim, czeskim i słowackim. Jak zaznaczają przedstawiciele Shopera, jest to znaczący kanał pozyskiwania nowych sprzedaży dla właścicieli sklepów internetowych.

Już ponad 100 naszych sprzedawców dociera do nowych klientów przy pomocy niemieckiego, czeskiego i słowackiego Kauflandu. Dlatego mam nadzieję, że ta platforma dobrze odnajdzie się również na naszym rynku, jak i austriackim. Marka Kaufland jest już znana w Polsce, co powinno ułatwić pozyskiwanie nowych klientów w porównaniu z mniej znanymi platformami typu marketplace.

Maja Adamus, Team Leader Marketplace Shoper

Polski marketplace Kauflandu otworzy się 7 sierpnia. Natomiast jego austriacka odsłona swoje otwarcie będzie miała we wrześniu. Shoper już przygotowuje swoich klientów do sprzedaży w nowych kanałach. Jak podkreśla Michał Dyrszka, Head of Selium w Shoper, "większy wybór platform sprzedażowych, prowadzi do bardziej konkurencyjnych warunków partnerskich". Dla sprzedawców debiut marketplace'u Kaufland powinien być zatem dobrą informacją.


foto: WDnet Studio (mat. prasowe)

Reklama