Pernod Ricard pozbywa się winiarskich marek. Producent skupi się na innym segmencie

Pernod Ricard pozbywa się winiarskich marek. Producent skupi się na innym segmencie

Pernod Ricard ogłosił w środę decyzję o sprzedaży większości swojego portfolio win. Nabywcą będzie konsorcjum inwestorów Australian Wine Holdco Limited, właściciel australijskiej firmy Accolade Wines.

Alkoholowy gigant pozbywa się winiarskich marek

Umowa obejmuje sprzedaż szerokiego portfolio uznanych międzynarodowych marek winiarskich, których roczna sprzedaż opiewa na ponad 10 milionów skrzynek. Wśród marek, których właśnie pozbywa się Pernod Ricard, znajdują się Jacob’s Creek, Orlando i St Hugo z Australii, Stoneleigh, Brancott Estate i Church Road z Nowej Zelandii oraz Campo Viejo, Ysios, Tarsus i Azpilicueta z Hiszpanii. Biznes ten obejmuje zintegrowaną platformę od winnic, aż po butelkowanie, w tym siedem winiarni.

Sprzedaż ta ma umożliwić alkoholowemu gigantowi skupienie się na innym segmencie portfolio. Sprzedaż win, mimo szerokiej oferty, nie była bowiem dla Pernod Ricard najbardziej dochodowym biznesem. Jak podaje Reuters, w roku obrotowym zakończonym w czerwcu 2023 roku odpowiadała za jedynie 4% całkowitej sprzedaży, notując 2% spadek. 

Koncentracja na segmencie premium

Firma planuje teraz skoncentrować swoje zasoby na segmentach generujących wyższy wzrost, takich jak wysokoprocentowe alkohole premium, w tym Absolut Vodka i Martell Cognac, oraz szampanach, jak G.H.Mumm. 

Pernod Ricard oczekuje, że zamknięte transakcji nastąpi w pierwszej połowie 2025 roku. Uzależnione jest to jednak od spełnienia standardowych warunków, w tym uzyskania zgód regulacyjnych. 


foto: stockadobe(rawf8)

Reklama