Kaufland składa konkretną deklarację ws. stacji ładowania aut elektrycznych

Kaufland składa konkretną deklarację ws. stacji ładowania aut elektrycznych

Do końca roku Kaufland zamierza uruchomić 191 stacji ładowania pojazdów oraz 38 instalacji fotowoltaicznych, które docelowo mają pojawić się na dachach marketów sieci. 

Realizowane działania są elementem dążenia do ambitnych celów dotyczące ochrony klimatu oraz odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Do końca 2030 roku Kaufland zamierza zredukować emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80% w porównaniu z 2019 roku. W dalszej perspektywie być przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.

Stacje ładowania aut elektrycznych przy sklepach Kaufland

Na parkingach przy marketach Kaufland sieci funkcjonuje już 31 stacji ładowania aut elektrycznych, ale do końca roku będzie ich kilkakrotnie więcej. Jak zapowiada Paweł Zaremba z Kaufland, do końca roku firma planuje uruchomić 191 dwustanowiskowych stacji

Stacje ładowa aut przy sklepach Kaufland, w zależności od lokalizacji i konfiguracji dysponują dwoma złączami do ładowania prądem stałym DC o mocy do 50kW oraz jednym złączem do ładowania prądem zmiennym AC o mocy do 22kW lub 43kW. Z ładowarek można skorzystać tymczasowo bezpłatnie i są one dostępne dla klientów w godzinach funkcjonowania poszczególnych sklepów.

Fotowoltaika na dachach marketów

Kaufland intensywnie wdraża również systemy fotowoltaiczne. Obecnie instalacje te funkcjonują już w dziewiętnastu marketach: w Gnieźnie, Jaśle, Kędzierzynie Koźlu, Stalowej Woli, Namysłowie, Turku, Knurowie, Skawinie, Malborku, Wieluniu, Katowicach, Białymstoku, Częstochowie, Głogowie, Opolu, Olsztynie, Radomiu, Szczecinie i Żywcu. Wkrótce dołączy do nich kolejne 19 marketów, które są w trakcie uruchamiania instalacji PV.

Panele fotowoltaiczne na dachach naszych sklepów pokrywają nawet do 20% zapotrzebowania danej placówki na energię elektryczną. Dzięki temu nie tylko zmniejszamy nasze zużycie energii, ale również przyczyniamy się do ochrony środowiska.

Michał Maciejczak, dyrektor pionu budowy i rozwoju nieruchomości w Kaufland.

Długoterminowym celem Kaufland jest instalacja paneli fotowoltaicznych na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach – dodaje Michał Maciejczak.


foto: mat. prasowe

Reklama