Amerykańska marka Wendy's w Polsce? Sieć fast food szuka franczyzobiorców

Amerykańska marka Wendy's w Polsce? Sieć fast food szuka franczyzobiorców

Kultowa marka Wendy's ogłosiła plany ekspansji na nowe europejskie rynki, w tym także do Polski. Zanim jednak amerykański gigant trafi na nasz rynek, pierwsze lokale otworzy w Irlandii i Rumunii.

Wendy’s podpisała już umowy z franczyzobiorcami na otwarcie setek restauracji w Irlandii i Rumunii. Pierwsze lokale mają zostać otwarte już w 2025 roku. Plany ekspansji marki Wendy's nie kończą się jednak na tych dwóch rynkach. Firma aktywnie poszukuje już franczyzobiorców także na innych europejskich rynkach. Mowa między innymi o Czechach oraz Polsce.

McDonald's zyska dużego konkurenta w Europie

Wendy's to marka, która rozpoczęła swoją działalność w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy lokal fast food pod tym brandem powstał w 1969 roku. Po roku sieć wprowadziła pierwsze okienko typu drive through, które umożliwiało składanie i odbieranie zamówienia bez wychodzenia z samochodu. Od tego czasu marka znacznie rozwinęła swoją działalność w Ameryce, a także w Kanadzie. Po 10 latach świętowała otwarcie 2-tysięcznego lokalu. Obecnie tylko w Stanach Zjecnoczonych ich liczba przekroczyła 6 tysięcy restauracji. Na tym jednak nie kończy się apetyt Wendy's.

Amerykańska sieć fast foodowa ogłosiła plany wejścia na nowe rynki europejskie. Póki co pewne jest, że lokale pod szyldem Wendy's zadebiutują w przyszłym roku w Irlandii i Rumunii. Firma podpisała już bowiem umowy z franczyzbiorcami na tych rynkach. Te mają obejmować utworzenie "setek restauracji" na przestrzeni kolejnych dziesięciu lat. 

Wendy's w Polsce. Kiedy amerykański gigant pojawi się nad Wisłą?

Apetyt Wendy's nie kończy się na Irlandii i Rumunii. Sieć trzy lata temu zaznaczyła swoją obecność również w Wielkiej Brytanii, gdzie liczy obecnie ponad 30 lokalizacji. Do końca roku ich liczba ma jednak znacznie wzrosnąć. Wśród destynacji, które wzbudzają zainteresowanie marki znajdują się jednak także inne europejskie kraje. 

Spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na europejskich rynkach. Wśród nich wymieniana jest także Polska. Jak informuje wendy's, kandydaci muszą wykazać doświadczenie operacyjne oraz posiadać znajomość lokalnego rynku. Firma wymaga także udokumentowanej historii dynamicznego rozwoju marek. 


foto: unsplash

Reklama