Polacy nie chcą już odpoczywać w Polsce. Na urlop odkładają cały rok

Polacy nie chcą już odpoczywać w Polsce. Na urlop odkładają cały rok

Większość Polek i Polaków zamierza w tym roku wyruszyć na wakacyjny wyjazd. Większą popularnością od krajowych destynacji, cieszą się kierunki zagraniczne – wskazują wyniki badania PAYBACK Opinion Poll, którego autorzy przyjrzeli się wakacyjnym wydatkom krajan.

Spośród 41% ankietowanych, którzy wybierają w tym roku zagraniczny wyjazd wakacyjny, aż 34% osób uważa, że kierunek ten jest tańszy od spędzania czasu niż w Polsce. Kolejne 32% określa koszty takich podróży jako "porównywalne". 

Cały rok oszczędzania

Aby móc pozwolić sobie na pokrycie kosztów urlopu, większość (63%) Polaków oszczędza w ciągu roku. W grupie oszczędzających dominują osoby, które odkładają pieniądze przez pełne 12 miesięcy (68%).

Stosunkowo dużo osób rozpoczyna oszczędzanie pieniędzy na lato z półrocznym wyprzedzeniem (21%). Najczęściej stosowaną taktyką oszczędnościową jest odkładnie co miesiąc wyznaczonej wcześniej kwoty (24%) oraz poszukiwanie oszczędności w trakcie bieżących zakupów np. korzystając z rabatów oferowanych w ramach programów lojalnościowych (18%).

Do 4 000 zł za osobę

30% Polaków planuje zamknąć budżet wakacyjnego wyjazdu w przedziale 2500-4000 zł na osobę. Niewiele mniejsza, bo 28% grupa respondentów, wskazała na wydatki od 1000 do 2500 zł. Według deklaracji badanych tegoroczne wakacyjne budżety będą na podobnym poziomie jak rok temu (48%) lub wyższym (44%). Zaledwie 8% osób zadeklarowało zmniejszenie swojego wakacyjnego budżetu. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z DANYMI RYNKOWYMI I ANALIZAMI

SPRAWDŹ NOWE RAPORTY

Zdecydowanie największymi źródłami wydatków podczas urlopów będzie zakwaterowanie (43%) oraz wyżywienie (33%). Dużą część budżetu pochłoną również lokalne atrakcje takie jak wynajem sprzętu sportowego czy bilety wstępu (24%).

Wyjazd w promocji

Ponad połowa Polaków (52%) planuje swoje wakacje z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, a 22% miesiąc przed ich rozpoczęciem. Blisko 80% respondentów deklaruje, że najczęściej organizuje swoje wyjazdy samodzielnie lub wspólnie ze znajomymi, zaś 20% korzysta z usług biur podróży.

W zdecydowanej większości rezerwacji dokujemy przez internet (72%) albo e-mail lub telefon (20%). Ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze konkretnej oferty stanowią rabaty i promocje, które są kluczowe dla 53% Polaków, zaś dla 43% są one ważne, ale nie decydujące. 66% osób zadeklarowało również, że podczas organizacji wyjazdów korzysta z programów lojalnościowych. Stosunkowo dużą popularnością cieszą się ubezpieczenia podróżne, które zawsze wykupuje 36% podróżujących, zaś 41% robi to w zależności od kierunku wyjazdu. 

Przy ocenie wakacyjnych ofert respondenci najczęściej biorą pod uwagę – stosunek jakości do ceny (38%), standard zakwaterowania (30%) oraz dostępność zróżnicowanych atrakcji w miejscu docelowym (27%). Co może być dla niektórych zaskoczeniem, zdecydowanie najrzadziej wskazywanym elementem oceny oferty była najniższa cena (7%).


foto: stockadobe( icemanphotos)

Reklama