Zainwestowali w ten biznes 12 mln zł. Kto stoi za marką mamyito?

Zainwestowali w ten biznes 12 mln zł. Kto stoi za marką mamyito?

Marka mamyito zdążyła już pokazać się mieszkańcom Warszawy za pośrednictwem billboardów i reklam miejskich. Okazuje się jednak, że mimo trudnej sytuacji na rynku e-grocery, plany platformy sięgają znacznie dalej. Kto jest właścicielem mamyito? Jaka jest historia tej marki?

Mamyito – to stoi za nowym sklepem online? Właściciel mamyito

Sklep mamyito.pl rozpoczął działalność w marcu 2020 roku w odpowiedzi na utrudnienia wynikające z wybuchu pandemii. Początkowo platforma funkcjonowała pod nazwą Anabru i dostarczała artykuły żywnościowe na terenie aglomeracji warszawskiej.

E-commerce mamyito został założony przez polskich przedsiębiorców rozwijających z sukcesami biznesy w różnych, niespokrewnionych z rynkiem spożywczym branżach. To właśnie z ich środków prywatnych rozwijana jest obecnie platforma. "Zapewnia to ciągłość finansowania i pozwala realizować długoterminową strategię bez presji na wyniki tu i teraz" – mówi Paweł Kozłowski, jeden z założycieli mamyito.pl.

Obecne czasy popandemiczne stały się jednak okresem weryfikacji wielu biznesów z branży e-grocery. Spółka mamyito idzie jednak "pod wiatr" i zapowiada znaczną ekspansję. Jak komentuje Kamil Kopania, prezes zarządu mamyito.pl, "gdy stworzone w lockdownie serwisy e-grocery po zniesieniu obostrzeń zaczęły wycofywać się z rynku, spółka doskonaliła model biznesowy i rozwinęła ofertę asortymentową".

Zamiast przejęcia, duża inwestycja

Paweł Kozłowski przyznał, że firma w ubiegłym roku prowadziła rozmowy z kilkoma podmiotami pod kątek przejęcia. Ostatecznie jednak właściciele mamyito zdecydowali się na rozwijanie projektu organicznie. W ciągu ostatniego roku twórcy sklepu zainwestowali około 12 mln zł w rozwój technologiczny projektu, który jesienią 2023 roku zmienił nazwę z Anabru na mamyito.pl. 

Plany właścicieli mamyito są bardzo ambitne. "Po osiągnięciu progu rentowności w Warszawie będziemy otwierać nawet do kilku nowych oddziałów rocznie. Rozważamy zarówno wariant samodzielnego rozwoju, jak i pozyskania partnera finansowego" – zdradza Paweł Kozłowski. 

Obecnie sklep mamyito.pl ma w ofercie produktowej ponad 5,5 tys. indeksów. Zakupy są dostarczane na terenie aglomeracji warszawskiej za pomocą własnej floty sklepu. Głównymi odbiorcami, stanowiącymi około 40% klientów, są mieszkańcy podmiejskich terenów wokół Warszawy. 


foto główne: na zdjęciu od lewej Kamil Kopania, Paweł Kozłowski (mat. prasowe)

Reklama