Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Sprzedaż i trendy

Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Sprzedaż i trendy

Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce wart jest 25,2 mld złotych. Zgodnie z danymi NielsenIQ właśnie tyle Polacy wydali na ten segment produktów od maja 2023 do kwietnia 2024 roku. Stanowi to 1/8 wydatków na wszystkie kategorie spożywcze. Sprzedaż wolumenowa w tym okresie wyniosła 7,5 mld litrów. Analizujemy, jak obecnie wygląda ten rynek i jak wpływają na niego zmiany w zachowaniu konsumentów.

Z tego raportu dowiesz się:

  • Które napoje mają największy udział w wolumenie sprzedaży.
  • Który kanał sprzedaży odpowiada za blisko 45% wartości sprzedaży kategorii.
  • Jakie trendy kształtują obecnie rynek napojów bezalkoholowych.

Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce – wartość i wolumen sprzedaży

Według danych NielsenIQ polscy konsumenci najwięcej wydają na napoje gazowane (7,8 mld zł) i wodę (7,1 mld zł). Trzecie miejsce w zestawieniu zajęły soki napoje i nektary (4,9 mld zł), a kolejne napoje energetyczne i izotoniczne (4,2 mld zł). Mniejsze sumy przeznaczane są na mrożoną herbatę i kawę oraz certyfikowane soki dla dzieci.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama