Nowe lokale Salad Story. Sieć zapowiada dziesiątki nowych lokalizacji

Nowe lokale Salad Story. Sieć zapowiada dziesiątki nowych lokalizacji

Salad Story to autorski koncept zdrowych restauracji szybkiej obsługi, serwujących świeże, najwyższej jakości nieprzetworzone jedzenie, takie jak sałatki, wrapy, ciepłe dania na bazie kaszy czy naturalne zupy. Sieć jest obecna na polskim rynku od 2007 roku. Ile lokali Salad Story powstało do dzisiaj? Kto jest właścicielem Salad Story i jakie ma plany na najliższy okres? Firma poinformowała o najważniejszych celach.

Liczba lokali Salad Story w 2024 roku i plany na kolejne 4 lata

Salad Story jest obecne na polskim rynku od 17 lat. Pierwszy punkt powstał bowiem w kraju w 2007 roku. Na ten moment pod szyldem Salad Story funkcjonują już 52 lokale. Spółka historycznie rozwijała się w food courtach, które nadal pozostają ważnym elementem jej działalności, ale jednocześnie widoczny jest coraz większy potencjał biur, ulic handlowych oraz hubów komunikacyjnych i w ten trend zamierza się wpisać, dywersyfikując swoje lokalizacje. 

Salad Story nie zamierza poprzestać na 52 lokalizacjach w Polsce. Spółka właśnie podzieliła się bardzo ambitnymi planami. Do 2028 roku Salad Story zamierza podwoić liczbę lokali. Oznacza to, że firma chce otwierać średnio jedną restaurację na miesiąc. 

Docelowo w samej Polsce Salad Story widzi potencjał na osiągnięcie poziomu 150 punktów. Co ważne, spółka swoje przyspieszenie wzrostu i budowę wartości opiera na otwieraniu lokali własnych, ma do tego dedykowane odpowiednie struktury i ten sposób jest dla niej najefektywniejszy, a franczyzę traktuje uzupełniająco.

Czy Salad Story jest polskie?

Salad Story to koncept, który powstał w 2007 roku z inicjatywy Anny Krajewskiej – współzałożycielki, która obecnie pełni funkcję prezesa zarządu. Od samego początku osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w lokalach Salad Story, dbając o zachowanie wartości spółki i jej DNA.

Od 2018 roku w spółce jest obecny jako inwestor – mniejszościowy akcjonariusz – Movens Venture Capital (jeden z funduszy Movens Capital), który aktywnie wspiera jej rozwój.

Marka ma zatem polskie korzenie, a także jak informuje firma – Salad Story korzysta z lokalnych dostawców i składników, produkowanych przez rodzimych rolników.

Jest plan na ekspansję zagraniczną

Salad Story nie tylko widzi potencjał w Polsce, ale także poza granicami kraju. Osiągnięcie tego celu ma być jednak poprzedzone konsolidacją.

Widoczny jest duży potencjał konsolidacyjny na polskim rynku ze względu na sporą liczbę ciekawych, niezależnych podmiotów. Myślę, że będziemy chcieli włączyć się w ten trend, sami lub z zainteresowanymi partnerami. To jest jedna z opcji, którą bierzemy pod uwagę. Naszą przewagą jest wysoka rozpoznawalność marki Salad Story w Polsce, jesteśmy nr. 1, jeśli chodzi o healthy food. Ale co dla nas równie ważne – ta marka jest jednocześnie bardzo uniwersalna, dzięki czemu ma duży potencjał eksportowy, ekspansji na rynki zagraniczne. To będzie zapewne jeden z elementów naszego dalszego rozwoju.

Anna Krajewska, współzałożycielka i prezes zarządu Salad Story S.A.

Salad Story w zakresie wyboru optymalnej ścieżki dalszego rozwoju, w tym pozyskania ewentualnego partnera, wspiera firma Azimutus, wiodący niezależny doradca w procesach fuzji i przejęć (M&A) w Polsce, działający na skalę europejską, z biurami w Warszawie, Genewie, Brukseli oraz Oxfordzie.


foto: mat. prasowe

Reklama