Minęły trzy lata od uruchomienia Orbico.pl – internetowej platformy B2B, utworzonej przez Orbico Polska. Przez ten czas klienci biznesowi dokonali 77 000 transakcji. Firma przekonuje jednak, że to dopiero początek. Orbico Polska zapowiada dalsze inwestycje w rozwój platformy. W planach jest m.in. stworzenie aplikacji mobilnej.
Platforma sprzedażowa Orbico
Cyfryzacja handlu i coraz większe znaczenie narzędzi digitalowych we współczesnym społeczeństwie sprawiają, że również firmy dystrybucyjne nie zwalniają tempa w zakresie rozwoju nowych rozwiązań. Taki zamysł towarzyszył również powstaniu platformy Orbico.pl, udostępnionej klientom na przełomie maja i czerwca 2021 roku. Był to kolejny krok w kierunku realizacji strategii rozwoju Orbico Polska – platforma z jednej strony miała lepiej monitorować i adresować potrzeby klientów, z drugiej zaś: pełnić funkcję uzupełniającą dla istniejącego działu sprzedaży i tym samym wpisywać się w omnichannelową strategię firmy.
Orbico.pl to platforma, za pomocą której biznesowi klienci Orbico mają dostęp do pełnej oferty dystrybuowanych przez firmę produktów. To łącznie ponad 5000 pozycji w kilkunastu kategoriach. Klienci mają do niej dostęp przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Do skorzystania z Orbico.pl zachęcają również: niskie minimum logistyczne, darmowa dostawa już od 250 złotych realizowana w 48h i możliwość importowania gotowych zamówień, co redukuje czas realizacji transakcji nawet do kilku sekund.
Rozwój technologiczny i największe wyzwania
Uruchomienie platformy, oprócz znaczących inwestycji w zaplecze i infrastrukturę magazynową, było jednym z flagowych projektów Orbico Polska w ostatnich latach. Jej powstaniu i rozwojowi towarzyszyły dwa kluczowe wyzwania. Pierwsze z nich to optymalizacja technologiczna. "Oczywistym jest, że nie wszystko funkcjonowało tak, jak działa to teraz" – przyznaje Sara Kowalczyk, E-commerce Manager.
Oprócz wyzwania na poziomie technologicznym konieczne było również zmierzenie się z wyzwaniem komunikacyjnym. Uruchomienie platformy było równoznaczne ze startem kampanii informacyjnej, skierowanej zarówno do pracowników Orbico Polska, jak i klientów.
Platforma Orbico.pl nie powstała w celu zastąpienia przedstawicieli handlowych, ale jest naturalnym uzupełnieniem nowego modelu ich pracy.
3 lata platformy Orbico.pl upłynęły pod znakiem rozwoju. Po pierwsze – wspomniane już wcześniej ciągłe udoskonalanie platformy – po to, by klientom łatwiej się z niej korzystało, by obsługa z poziomu backoffice była przejrzysta i intuicyjna. Po drugie – stale poszerza się lista produktów i limitowanych promocji, oferowanych klientom przez e-platformę i wreszcie po trzecie, najważniejsze: wzrasta liczba klientów korzystających z tego rozwiązania. Po pierwszym roku liczba zarejestrowanych użytkowników platformy wynosiła 5 500, po drugim 9 800, a po trzecim 11 500.
Lojalizacja, aplikacja i… automatyzacja
Kolejnym krokiem w rozwoju platformy jest aplikacja mobilna. "Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów i zaoferować im możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z aplikacji w swoim telefonie. Chcielibyśmy, aby aplikacja była rozwiązaniem, które zaadresuje potrzeby klientów, którzy nie mają stałego dostępu do Internetu lub borykają się z problemami z zasięgiem w swoich placówkach. Zależy nam na nowoczesnym rozwiązaniu odpowiadającym realnym potrzebom klientów" – dodaje Sara Kowalczyk, E-commerce Manager.
Ponadto, Orbico planuje wdrożyć rozwiązania automatyzujące proces uzupełniania asortymentu."Zależy nam na tym, aby cały czas pracować nad integracją pomiędzy systemami zakupowymi naszych klientów a Orbico. To oznacza, że chcemy rozwijać moduł inteligentnych rekomendacji produktowych, tak aby w przyszłości system podpowiadał dokładnie to, czego akurat potrzebuje klient, a po potwierdzeniu z jego strony, był w stanie automatycznie uzupełnić zapas produktów" – podsumowuje.
źródło/foto: materiały prasowe