Dwie wielkie chińskie platformy organizują "Polski Tydzień". W Internecie zawrzało

Dwie wielkie chińskie platformy organizują "Polski Tydzień". W Internecie zawrzało

W związku z wizytą Prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach, od poniedziałku 24 czerwca na dwóch gigantycznych platformach sprzedażowych odbędzie się tydzień sprzedaży polskich produktów. Akcja momentalnie wywołała spore emocje wśród internautów. 

Chińskie platformy organizują "Polski Tydzień"

Od 22 do 26 czerwca trwa wizytaAndrzeja Dudy w Chinach. Prezydent udał się tam na zaproszenie przewodniczącego Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga. Przy tej okazji gigantyczne chińskie platformy sprzedaży detalicznej organizują "Polski Tydzień". Dokładnie mowa o platformach Tmall&Taobao oraz JD.com. Łącznie mają one skupiać około 900 milionów konsumentów.

O rozpoczynającym się tygodniu sprzedaży polskich produktów na chińskich platformach poinformował sam ambasador RP w Chinach, Jakub Kumoch. Przy tej okazji przedstawiciel polskiego rządu w Chinach opublikował na swoim prywatnym koncie na platformie X film, w którym przedstawił "kilka słów do nich [chińskich konsumentów - przyp. red.]".

Pod wpisem momentalnie pojawiło się sporo komentarzy. Niektórzy internauci zarzucali w nich ambasadorowi reklamowanie chińskich platform zakupowych. "Wstyd i niedowierzanie na cały świat. Polski prezydent i jego świta reklamują chińskie platformy zakupowe" – napisała jedna z użytkowniczek X. "Czy reklamowanie chińskiego  agresywnego biznesu to są konstytucyjne obowiązki  polskiego prezydenta? Całkiem was pogięło?" – czytamy w kolejnym komentarzu. 

W kolejnym wpisie Jakub Kumoch wyjaśnił, że w opublikowanym wcześniej materiale wideo opowiada chińskim konsumentom "dlaczego polskie towary są dobre i dlaczego warto je kupować". Jak dodał w innym wpisie na swoim profilu X, "promuję polskie towary w Chinach i zachwalam ich jakość"

Taobao to platforma należąca do chińskiego giganta, Grupy Alibaba. Działa w modelu podobnym do polskiego Allegro – umożliwia bezpośrednią sprzedaż osobom prywatnym oraz firmom. JD.com, znany również jako Jingdong, w odróżnieniu od Taobao, działa w modelu business-to-consumer (B2C). Jak poinformował Jakub Kumoch, obie platformy skupiają łącznie około 900 milionów konsumentów.


foto: stockadobe(piter2121)

Reklama