Te wina to najlepszy wybór na lato. Ekspert wyjaśnia dlaczego

Te wina to najlepszy wybór na lato. Ekspert wyjaśnia dlaczego

Lato to czas, gdy chętnie celebrujemy miłe chwile, a od alkoholu oczekujemy lekkości i orzeźwienia. W te potrzeby idealnie wpisuje się marka Freixenet. To niezwykle bogata reprezentacja win – od spokojnych, przez musujące, aż po bezalkoholowe. Letnie ekspozycje marki Freixenet właśnie stanęły w największych sklepach sieciowych. Nie sposób przejść obok niech obojętnie – to śródziemnomorskie wakacje przeniesione do sklepowej przestrzeni.

Freixenet to międzynarodowa marka o pozycji nr 1 na świecie na rynku win musujących [IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, ilość sprzedaży]. Ale jej siłą  jest niezmiernie bogata reprezentacja win, także tych spokojnych. W każdej sekundzie, w różnych miejscach naszego globu, otwierane jest sześć butelek wina Freixenet.

Jakie wina wybrać latem?

"Przede wszystkim – włoskie prosecco i hiszpańską cavę" – uważa Tomasz Potrzebowski, międzynarodowy ekspert ds. rozwoju rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. "Prosecco, które niepodzielnie króluje na sklepowych półkach z winem i zawładnęło umysłami konsumentów, jest bez dwóch zdań winem, które idealnie wpisuje się w charakter letniego celebrowania każdej z chwil. Nie  mniej ważne miejsce zajmuje Freixenet Cava Cordon Negro Brut. To jedno z najbardziej rozpoznawalnych hiszpańskich win na świecie. Czarna, oszroniona butelka Cavy Freixenet Cordon Negro została zaprezentowana w 1974 i od tego czasu stała się ikoną w świecie wina. Właśnie świętuje 50-lecie!" – mówi Tomasz Potrzebowski.

Prosecco doskonale smakuje solo, ale to także znakomity towarzysz dla pizzy, sałatek, risotto czy lekkich przekąsek. To włoskie wino to także baza wielu pysznych i modnych koktajli. Z kolei cava jest idealnym kompanem dla wielu dań – owoców morza, drobiu, tapasów czy dań kuchni bliskowschodniej lub azjatyckiej.

Mówiąc o bąbelkach, warto zwrócić uwagę również na coraz bardziej popularne wersje ICE – przeznaczone do picia w dużym kieliszku i z dużą ilością kostek lodu. Ich także nie zabrakło w letniej ofercie Freixenet.

A co, jeśli nie "musiaki"?

Ale wina musujące nie wyczerpują wachlarza możliwości, jakie daje marka Freixenet.

Polecam oczywiście letnie klasyki – pinot grigio i italian rosé. Pinot grigio słynnie z uniwersalności. Letnie sałatki, lekkie przekąski, makarony, a także grillowane warzywa, ryby i owoce morza smakują idealnie w towarzystwie Freixenet Pinot Grigio z włoskiego regionu Garda.  Lato i piękna pogoda to także idealny czas na kieliszek rosé. Lekki i przyjemnie owocowy charakter win różowych jest doskonałym pomysłem podczas wysokich temperatur, gdy chcemy ugasić pragnienie. Niższa niż w przypadku wielu win czerwonych zawartość alkoholu również powoduje, że w tym letnim czasie tak chętnie sięgamy właśnie po wina różowe.

Tomasz Potrzebowski, międzynarodowy ekspert ds. rozwoju rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska

Czerwone wino na lato

W ofercie linii Freixenet propozycje dla siebie mają również miłośnicy win czerwonych. "Lato to czas grillowania. Nie bez powodu mówi się, że grillowanie to narodowy sport Polaków – kto z nas nie lubi spotkać się w gronie rodziny lub przyjaciół i dobrze zjeść? Do grillowanego kurczaka, karkówki, kiełbasek, kaszanki czy burgerów polecam Freixenet Chianti lub Freixenet Primitivo, które idealnie podkreślą smak przygotowywanych w ten sposób dań" – podpowiada Tomasz Potrzebowski.

W dobrze skrojonej ofercie winiarskiej nie mogło też zabraknąć produktów bezalkoholowych.

Trend NoLo zatacza coraz szersze kręgi, a konsumenci coraz śmielej i coraz częściej sięgają po bezalkoholowe odpowiedniki win. Linia produktów Freixenet 0.0% jest zatem najlepszą odpowiedzią na takie oczekiwania rynku i konsumentów.

Tomasz Potrzebowski, międzynarodowy ekspert ds. rozwoju rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska

Jak na Costa Brava

W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły letnie ekspozycje marki Freixenet. To tzw. GIGANTY – maxi oraz midi, pokazujące bogactwo całej linii. 

Nawiązując do miejsc, z których pochodzą wina, postanowiliśmy przenieść naszych konsumentów do fascynującego świata krajów śródziemnomorskich. Chcemy, aby choć przez chwilę poczuli się jak na ekskluzywnych wakacjach na hiszpańskich czy włoskich wyspach. Takie są też nasze wina – wyjątkowe, dedykowane celebrowaniu ważnych momentów, a tych latem nie brakuje.

Anna Pawłowska-Kruzińska, szef działu rozwoju biznesu i komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska

Tak efektowne ekspozycje sklepowe to specjalność firmy Henkell Freixenet Polska. Sprawdziliśmy, co przygotował w tym roku producent:

Warto zaznaczyć, że 70 procent decyzji zakupowych konsumentów odbywa się w sklepie, przy półce zakupowej. Stąd tak istotne jest, jak produkt wygląda, jak jest wyeksponowany. My staramy się tworzyć nasze materiały POS wg zasady – być widocznym, być dostępnym, ale też  „be wow”.

Anna Pawłowska-Kruzińska

Freixenet to jedna z najważniejszych marek w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska. Letnie ekspozycje będą gościły w sklepach do września br.


foto: mat. prasowe

Reklama