Lato to czas, gdy chętnie celebrujemy miłe chwile, a od alkoholu oczekujemy lekkości i orzeźwienia. W te potrzeby idealnie wpisuje się marka Freixenet. To niezwykle bogata reprezentacja win – od spokojnych, przez musujące, aż po bezalkoholowe. Letnie ekspozycje marki Freixenet właśnie stanęły w największych sklepach sieciowych. Nie sposób przejść obok niech obojętnie – to śródziemnomorskie wakacje przeniesione do sklepowej przestrzeni.
Freixenet to międzynarodowa marka o pozycji nr 1 na świecie na rynku win musujących [IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, ilość sprzedaży]. Ale jej siłą jest niezmiernie bogata reprezentacja win, także tych spokojnych. W każdej sekundzie, w różnych miejscach naszego globu, otwierane jest sześć butelek wina Freixenet.
Jakie wina wybrać latem?
"Przede wszystkim – włoskie prosecco i hiszpańską cavę" – uważa Tomasz Potrzebowski, międzynarodowy ekspert ds. rozwoju rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. "Prosecco, które niepodzielnie króluje na sklepowych półkach z winem i zawładnęło umysłami konsumentów, jest bez dwóch zdań winem, które idealnie wpisuje się w charakter letniego celebrowania każdej z chwil. Nie mniej ważne miejsce zajmuje Freixenet Cava Cordon Negro Brut. To jedno z najbardziej rozpoznawalnych hiszpańskich win na świecie. Czarna, oszroniona butelka Cavy Freixenet Cordon Negro została zaprezentowana w 1974 i od tego czasu stała się ikoną w świecie wina. Właśnie świętuje 50-lecie!" – mówi Tomasz Potrzebowski.
Prosecco doskonale smakuje solo, ale to także znakomity towarzysz dla pizzy, sałatek, risotto czy lekkich przekąsek. To włoskie wino to także baza wielu pysznych i modnych koktajli. Z kolei cava jest idealnym kompanem dla wielu dań – owoców morza, drobiu, tapasów czy dań kuchni bliskowschodniej lub azjatyckiej.
Mówiąc o bąbelkach, warto zwrócić uwagę również na coraz bardziej popularne wersje ICE – przeznaczone do picia w dużym kieliszku i z dużą ilością kostek lodu. Ich także nie zabrakło w letniej ofercie Freixenet.
A co, jeśli nie "musiaki"?
Ale wina musujące nie wyczerpują wachlarza możliwości, jakie daje marka Freixenet.
Czerwone wino na lato
W ofercie linii Freixenet propozycje dla siebie mają również miłośnicy win czerwonych. "Lato to czas grillowania. Nie bez powodu mówi się, że grillowanie to narodowy sport Polaków – kto z nas nie lubi spotkać się w gronie rodziny lub przyjaciół i dobrze zjeść? Do grillowanego kurczaka, karkówki, kiełbasek, kaszanki czy burgerów polecam Freixenet Chianti lub Freixenet Primitivo, które idealnie podkreślą smak przygotowywanych w ten sposób dań" – podpowiada Tomasz Potrzebowski.
W dobrze skrojonej ofercie winiarskiej nie mogło też zabraknąć produktów bezalkoholowych.
Jak na Costa Brava
W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły letnie ekspozycje marki Freixenet. To tzw. GIGANTY – maxi oraz midi, pokazujące bogactwo całej linii.
Tak efektowne ekspozycje sklepowe to specjalność firmy Henkell Freixenet Polska. Sprawdziliśmy, co przygotował w tym roku producent:
Freixenet to jedna z najważniejszych marek w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska. Letnie ekspozycje będą gościły w sklepach do września br.
foto: mat. prasowe