Dyskonty i supermarkety zwycięzcami Euro 2024? Na te produkty rzucą się Polacy

Dyskonty i supermarkety zwycięzcami Euro 2024? Na te produkty rzucą się Polacy

Mecz otwierający Euro 2024 odbywa się 14 czerwca. W starciu tym zmierzą się Niemcy i Szkocja. Dla fanów piłki nożnej oznacza to początek intensywnego czasu meczowego. Wiemy, co będzie towarzyszyć Polakom w śledzeniu rozgrywek. 

Grupa Blix i NIQ przyjrzeli się koszykom zakupowym Polaków. Okazuje się, że w okresie Mistrzostw Europy w piłce nożnej wielu z nas stawia na podobne rozwiązania. Zdecydowanymi wygranymi Euro 2024 będą dyskonty i supermarkety. To właśnie do tych sklepów uda się w tym czasie 87% badanych. Wiemy też, które produkty wybiorą.

Do tych sklepów ruszą Polacy

Wiele Polek i Polaków wyruszyło już na specjalne zakupy przed Euro 2024. Niektórzy mają ten rytuał jeszcze przed sobą. Wiemy już natomiast, że średnio 87% z nich kieruje się do dyskontów lub supermarketów. 28% ankietowanych wybiera hipermarkety, 14% – lokalne sklepy, a 11% – małe sklepy sieciowe. 

Zdaniem autorów raportu, przewaga dyskontów i supermarketów nad innymi formatami wynika z niższych cen i agresywnych promocji, zwłaszcza w kontekście trwającej wojny cenowej między głównymi graczami. Swoją ofertę przedstawiła już między innymi Biedronka, która jako jedyna sieć w Polsce może sprzedawać oficjalny magazyn Reprezentacji Polski. 

Koszyk zakupowy na Euro 2024

Wiemy też, co kupią smart shopperzy, by celebrować Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2024. Głównie sięgną po słone przekąski – 66%, piwo – 45%, a także napoje bezalkoholowe – 36%. Brzmi niezdrowo? Aby poprawić nieco ten obraz spójrzmy jednak na kolejne pozycje zestawienia. Tam widać między innymi owoce, po które sięgnie 28% respondentów, a także wędliny, dania gotowe i sery – po 24%. Smart shopperzy chętnie sięgną też po coś mocniejszego, tj. whisky, wódkę czy prosecco. Ponadto 16% badanych zamierza kupić piwo bezalkoholowe. 

Zdaniem ekspertów owoce i wędliny mają mniej wskazań niż słone przekąski, bo wymagają dodatkowego przygotowania i nie są tak łatwe do konsumpcji w trakcie meczu. 

"Wyniki, jakie osiągną polscy zawodnicy, będą miały znaczący wpływ na poziom sprzedaży. Sukcesy drużyny narodowej zwiększą entuzjazm kibiców i zintensyfikują zakupy związane z celebrowaniem Euro 2024. Jeśli Polacy będą przechodzić dalej w turnieju, sprzedaż produktów prawdopodobnie wzrośnie. Ale jeżeli szybko odpadną, zainteresowanie meczami może spaść, a wraz z tym – sprzedaż" – podsumowuje współautor raportu z Grupy BLIX.

Źródło danych: Badanie konsumenckie zostało przeprowadzone przez NIQ i Grupę BLIX na użytkownikach aplikacji BLIX. Zapytano blisko 1000 smart shopperów o to, jak będą celebrować Euro 2024 i jakie planują w związku z tym zakupy.


foto: stockadobe(RealPeopleStudio) /Wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji

Reklama