Więcej promocji i gazetek: Carrefour wdraża kolejny etap nowej strategii cenowej

Więcej promocji i gazetek: Carrefour wdraża kolejny etap nowej strategii cenowej

Wraz z początkiem 2024 roku Carrefour zaczął wdrażać nową strategię cenową na polskim rynku. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego i uruchomieniu strategii koszyków produktowych, firma obniżyła ceny niemal 3000 produktów codziennego użytku oraz zwiększyła częstotliwość wydawania katalogów handlowych. 

Celem prowadzonych działań jest zwiększenie atrakcyjności cenowej sklepów własnych i franczyzowych na lokalnych rynkach, przy jednoczesnym utrzymaniu szerokiego wyboru produktów w każdej kategorii. 

Nowa strategia cenowa giganta handlowego

Nowa strategia cenowa Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan “Carrefour 2026”, który został zaadaptowany do polskiego rynku.

Wprowadzając nową strategię cenową, dążymy do zapewnienia klientom jeszcze bardziej przystępnych cen najczęściej kupowanych przez nich produktów. Wyróżnikiem Carrefour od zawsze był bardzo szeroki asortyment. Nie rezygnujemy z tej przewagi konkurencyjnej, dlatego wprowadzamy w Polsce kolejne etapy naszej nowej strategii cenowej, bazującej na założeniem modelu MAXI.

Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska

W ramach jego kolejnego etapu, sieć obniżyła ceny niemal 3000 produktów, w większości z podstawowego koszyka zakupowego. Wśród kategorii, w których klienci znajdą największe obniżki cen regularnych, znalazły się przede wszystkim podstawowe artykuły spożywcze, ale także chemia gospodarcza oraz kosmetyki. Dodatkowo, w wybranych sklepach Carrefour produkty z obniżonymi cenami zyskały specjalne oznaczenia pomagające klientom łatwo je odnaleźć w ofercie sklepowej. 

Nowy cykl promocyjny. Na czym polega kluczowa zmiana?

Carrefour Polska zmienił także, tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych. Obecnie Carrefour wydaje dwa katalogi handlowe tygodniowo - pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi - koncentrujących się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku. Okres obowiązywania obu z nich kończy się w sobotę.

Elementami nowej strategii cenowej Carrefour jest również rozwój programów lojalnościowych oraz oferty marki własnej.


foto: mat. redakcji

Reklama