Wraz z początkiem 2024 roku Carrefour zaczął wdrażać nową strategię cenową na polskim rynku. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego i uruchomieniu strategii koszyków produktowych, firma obniżyła ceny niemal 3000 produktów codziennego użytku oraz zwiększyła częstotliwość wydawania katalogów handlowych.
Celem prowadzonych działań jest zwiększenie atrakcyjności cenowej sklepów własnych i franczyzowych na lokalnych rynkach, przy jednoczesnym utrzymaniu szerokiego wyboru produktów w każdej kategorii.
Nowa strategia cenowa giganta handlowego
Nowa strategia cenowa Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan “Carrefour 2026”, który został zaadaptowany do polskiego rynku.
W ramach jego kolejnego etapu, sieć obniżyła ceny niemal 3000 produktów, w większości z podstawowego koszyka zakupowego. Wśród kategorii, w których klienci znajdą największe obniżki cen regularnych, znalazły się przede wszystkim podstawowe artykuły spożywcze, ale także chemia gospodarcza oraz kosmetyki. Dodatkowo, w wybranych sklepach Carrefour produkty z obniżonymi cenami zyskały specjalne oznaczenia pomagające klientom łatwo je odnaleźć w ofercie sklepowej.
Nowy cykl promocyjny. Na czym polega kluczowa zmiana?
Carrefour Polska zmienił także, tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych. Obecnie Carrefour wydaje dwa katalogi handlowe tygodniowo - pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi - koncentrujących się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku. Okres obowiązywania obu z nich kończy się w sobotę.
Elementami nowej strategii cenowej Carrefour jest również rozwój programów lojalnościowych oraz oferty marki własnej.
foto: mat. redakcji