POLOmarket zainwestuje w ten obszar działalności 6 mln zł

POLOmarket zainwestuje w ten obszar działalności 6 mln zł

Licząca 280 sklepów sieć POLOmarket poinformowała o najnowszych inwestycjach, które mają odpowiadać na jeden z filarów  długoterminowych działań ESG spółki. Na ten cel detalista przeznaczy ponad 6 milionów złotych. 

Inwestycja obejmie systemy oświetlenia ledowego oraz instalacje fotowoltaiczne w centrach dystrybucyjnych POLOmarketu zlokalizowanych w Giebni w województwie kujawsko-pomorskim oraz w Kłobucku w województwie śląskim.

POLOmarket inwestuje w fotowoltaikę

Najnowsze inwestycje są kontynuacją działań podjętych już w tym roku przez detalistę. W kwietniu POLOmarket zakończył już bowiem kompleksową wymianę oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego na ledowe wraz z pełnym systemem sterowania Dali. System obejmuje czujniki ruchu, czujniki światła dziennego, harmonogramy sterowania światłem w zależności od daty oraz godziny, sceny oświetleniowe dostosowane do poszczególnych stref obiektu oraz panel kontrolny.

Niemal równocześnie w powyższych lokalizacjach POLOmarket rozpoczął realizację inwestycji polegającej na budowie instalacji fotowoltaicznych o docelowej mocy 700 kWp (kilowatopików). Dzięki energii ze słońca, łącznie zużycie energii w każdym obiekcie spadnie o ok. 20%, co pozwoli zredukować emisję CO² łącznie o 750 ton rocznie. Oświetlenie ledowe z systemem Dali to dodatkowe ograniczenie zużycia energii w systemach oświetlenia o 30%. W podsumowaniu powyższe inwestycje istotnie zmniejszą ślad węglowy obiektów.

Zmiany klimatu widoczne zwłaszcza w ostatnich latach potwierdzają, jak ważna jest konieczność konsekwentnego ograniczania emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Zarówno energooszczędne oświetlenie, jak i panele fotowoltaiczne, istotnie zmniejszą zapotrzebowanie energetyczne naszych centr dystrybucyjnych

Anita Tołysz, członek zarządu Sieci POLOmarket, dyrektor rewizji i compliance

Jednocześnie sieć kontynuuje inwestycje w OZE w swoich supermarketach w całej Polsce. Na koniec I kwartału br. już ponad połowa sklepów pod szyldem POLOmarket została wyposażona w panele fotowoltaiczne. Każda z tych instalacji zaspokaja średnio 30% rocznego zapotrzebowania obiektu na energię, a obecnie wytwarzają one łącznie już 7,6 gigawatogodzin (GWh) energii rocznie (redukcja emisji CO² na poziomie ok. 2000 ton).


foto: stockadobe(Robson90)

Reklama