Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Wyrazem zawartego porozumienia jest podpisany list intencyjny, w którym obie sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
Partnerzy oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami – dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek.
Do UOKiK trafiły już dwa wnioski
Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami.
W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.
W przypadku uzyskania zgody Prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami. Może to nastąpić do końca trzeciego kwartału tego roku, o czym przedstawiciele obu stron poinformują rynek w stosownym czasie.
foto: StockAdobe(OceanProd) / mat. prasowe(Grupa Muszkieterów)