Za nami targi sieci handlowej Rabat Detal. Co się działo?

Za nami targi sieci handlowej Rabat Detal. Co się działo?

Ponad 50 największych producentów, 300 zaproszonych gości, setki dokonanych zamówień, nowa aplikacja targowa z elementami grywalizacji oraz zapowiedzi dalszego dynamicznego rozwoju – właśnie zakończyły się kolejne targi handlowe polskiej sieci Rabat Detal.

Targi Rabat Detal

W dniach 8-10 maja, w hotelu Bania Thermal&Ski w Białce Tatrzańskiej, odbyły się kolejne już targi polskiej sieci handlowej Rabat Detal. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 300 zaproszonych franczyzobiorców Rabatu oraz gości ze Śląska, Małopolski, Podkarpacia oraz Opolszczyzny.

Tradycyjnie, wydarzenie rozpoczęło się od wieczornego bankietu, który zainaugurował Krzysztof Tokarz – Prezes Grupy Kapitałowej Specjał, do której należy sieć Rabat Detal. W swoim wystąpieniu poruszył temat trudnej sytuacji na rynku oraz planów inwestycyjnych Specjału, których głównym celem jest wsparcie franczyzobiorców.

Prezes Tokarz opowiedział zgromadzonym m.in. o postępującej informatyzacji całej Grupy, rozbudowie magazynów, stale rozwijanej współpracy z niedawno zakupionym RENem, jednym z największych w Polsce dystrybutorów mrożonek, a także zamiarach kolejnych przejęć – w przeddzień targów do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek o przejęcie przez GK Specjał części mienia spółki Smak Serwis, specjalizującej się w dystrybucji nabiału oraz innych produktów wymagających warunków chłodniczych.

Nowości produktowe

Drugiego dnia przyszła pora na część handlową. Ponad 50 topowych producentów przygotowało specjalne oferty dla uczestników wydarzenia. Franczyzobiorcy Rabat Detal mieli doskonałą okazję nie tylko do zapoznania się z nowościami produktowymi, ale także do złożenia zamówienia bezpośrednio przy stoisku producenta, korzystając z okazyjnych targowych cen.

Rabat Detal organizuje targi w sposób bardzo profesjonalny. Z naszego punktu widzenia, ważnym aspektem jest zmotywowanie franczyzobiorców do aktywnego zapoznawania się z ofertą oraz składania zamówień. Tylko dzięki temu uczestnictwo w targach może być dla obu stron efektywne i Rabatowi znakomicie się to udaje. Dodatkowo, organizacja całego eventu w pięknym miejscu oraz świetnej atmosferze sprzyja nawiązywaniu kontaktów biznesowych, które często procentują w przyszłości.

Jolanta Czubaszek, kierownik ds. rozwoju klientów z Grupy Spółek DANONE

Na tegorocznych targach nie zabrakło technologicznych nowinek. Po raz pierwszy Rabat Detal przygotował dla uczestników wydarzenia specjalną aplikację, za pośrednictwem której uczestnicy mogli się rejestrować oraz składać zamówienia przy dowolnych producenckich stoiskach.

Nie zabrakło również elementu grywalizacji. Franczyzobiorcy Rabatu mogli na bieżąco śledzić targowy ranking. Aż 25 uczestników z największą ilością złożonych zamówień otrzymało atrakcyjne nagrody, w tym m.in. karty podarunkowe oraz vouchery na weekendowe pobyty w Hotelu&SPA Splendor. 

Targi Rabat Detal to wydarzenie, na którym razem z żoną jesteśmy każdego roku. Bardzo podoba nam się nowa aplikacja, która znacząco usprawniła procedurę składania zamówień. Nie dość, że teraz zabiera to mniej czasu, to jeszcze przy okazji można wygrać fajne nagrody, co też jest pewną mobilizacją do zakupów. W końcu w każdym z nas tkwi gdzieś mała żyłka rywalizacji, czy w tym przypadku – grywalizacji.

Pan Krzysztof, jeden z franczyzobiorców Rabat Detal uczestniczących w targach

Po części handlowej odbyła się prezentacja przygotowana przez Tomasza Wilkonia, I wiceprezesa zarządu Rabat Detal, który opowiedział zebranym franczyzobiorcom o aktualnych trudnościach na rynku, skupiając się na perspektywie producenta oraz dostawcy, poruszając m.in. aspekty zmniejszonego popytu konsumenckiego czy zwiększonych reżimów budżetowych producentów. Nie zabrakło również tematów takich jak dynamika legislacyjna czy podwyżki cen energii.

Sytuacja rynkowa jest trudna. Nie mam jednak najmniejszych wątpliwości, że wspólnie uda nam się nie tylko ją przezwyciężyć, ale także pójść krok dalej – utrzymać ten sam dynamiczny rozwój, który prezentowaliśmy mimo ostatnich bardzo skomplikowanych kilku lat. Kiedy z niektórymi z obecnych tu franczyzobiorców widziałem się po raz pierwszy na targach Rabat Detal w 2018 roku, nasza sieć liczyła nieco ponad 1200 sklepów. W ostatnich kilkunastu dniach otworzyliśmy sklep nr 3000. Zaufaliście nam, a my ten kredyt zaufania staramy się spłacać najlepiej jak umiemy – sprawiamy, że jesteście częścią jednej z najszybciej, najprężniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce.

Tomasz Wilkoń, I wiceprezes zarządu Rabat Detal

Prezes Wilkoń nawiązał również do pierwszych spotkań z Radą Franczyzową Rabat Detal, na łamach której przedstawiciele centrali mieli okazję podzielić się swoimi pomysłami oraz planami wsparcia Franczyzobiorców w najbliższych miesiącach oraz uzyskać opinie na ich temat. W ostatnich tygodniach sieć, we współpracy ze wszystkimi podmiotami Grupy Kapitałowej Specjał, zainicjowała projekt, którego celem jest przygotowanie kompleksowej oferty promocyjnej, wraz z pełnym pakietem działań marketingowych, aby z powodzeniem przeciwstawiać się silnej konkurencji w postaci dyskontów. Jak zapowiada Rabat Detal, efekty tych prac, zarówno Franczyzobiorcy jak i konsumenci, zauważą jeszcze przed końcem maja.

Całość wydarzenia zwieńczona została kolacją oraz imprezą taneczną. Kolejna edycja targów Rabat Detal odbędzie się we wrześniu br.


foto: mat. prasowe

Reklama