Na koniec marca 2024 roku Dino posiadało 2438 sklepów w Polsce. Wynik jest imponujący, choć w pierwszym kwartale bieżącego roku liczba otwarć była o niemal połowę niższa niż w tym samym czasie 2023 roku. Widać też mniejszy wzrost sprzedaży.
Wyhamowanie wzrostu w Dino
Dino już od dłuższego czasu sukcesywnie zwiększa wartość sprzedaży w swoich sklepach. Po ubiegłorocznym piku (w III kwartale 2023 wzrost sprzedaży like-for-like, czyli w sklepach, które istnieją od co najmniej roku, osiągnął 33,2%), dynamika wzrostu zaczęła spadać aż do 8,7% w IV kwartale minionego roku. Nowy rok przyniósł jednak odbicie.
W I kwartale 2024 Dino Polska zanotowało 11,9% wzrost sprzedaży like-for-like. Ponad 41% udziałów w tym torcie, który opiewał w I kwartale na 6,7 mln zł wygenerowały produkty świeże. Pozostałe produkty spożywcze odpowiadały natomiast za 46,8%.
Ile wynosi liczba sklepów Dino do teraz?
W okresie od stycznia do marca 2024 Dino otworzyło 32 nowe markety. To o 22 otwarcia mniej niż w analogicznym czasie przed rokiem, kiedy sieć powiększyła się o 54 placówki. Na koniec marca 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 960,9 tys. metrów kwadratowych i była o 10,5% większa niż rok wcześniej.
Choć liczba otwartych sklepów Dino w I kwartale jest niższa niż przed rokiem, to detalista w dalszym ciągu sukcesywnie powiększa sieć. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2024 r. 330 mln zł i były o 6% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6 mld zł. W porównaniu do stanu na koniec marca 2023 roku, liczba sklepów Dino zwiększyła się w rok o 228 placówek.
foto: mat. redakcji