Lidl na stałe obniża ceny produktów roślinnych. Cel jest jasny

Lidl na stałe obniża ceny produktów roślinnych. Cel jest jasny

Belgijski oddział Lidla wprowadza permanentne obniżki cen produktów roślinnych. W ten sposób lokalny oddział sieci zamierza osiągnąć cel, jakim jest podwojenie sprzedaży tego typu towarów do 2030 roku. 

Koniec różnicy w cenie między mięsem a zamiennikiem

Lidl chce wyeliminować różnicę w cenie między białkami zwierzęcymi i roślinnymi, aby wybory roślinne były bardziej dostępne dla wszystkich konsumentów. Nowe ceny produktów roślinnych będą obowiązywały belgijskich klientów od połowy maja 2024 roku. Będą one zrównane do cen ich zwierzęcych odpowiedników.

Wyrównanie cen produktów roślinnych i zwierzęcych ma odpowiadać na bolączki klientów sieci. Według badania, na które powołuje się Lidl, ponad 40% Belgów jest zdania, że kupowałoby więcej produktów wegańskich lub wegetariańskich, gdyby tylko ich cena była niższa. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

"Dzięki obniżeniu cen zamienników roślinnych do tego samego poziomu, co w przypadku wariantu zwierzęcego, chcemy, aby klient mógł łatwiej dokonać wyboru alternatywy roślinnej" – mówi Ines Verschaeve, kierownik projektu ds. zakupów CSR w Lidl Belgium.

Będzie większy wybór

Oprócz obniżki ceny Lidl Belgia chce także dać swoim klientom większy wybór. Sieć supermarketów zamierza do 2030 roku zwiększyć udział źródeł białka roślinnego do poziomu 20%. To rozszerzenie asortymentu roślinnego obejmuje różnorodne rośliny strączkowe, nasiona i opcje wegańskie, które mogą zastąpić mięso, jaja i ryby.

Oprócz tego Lidl chce także zwiększyć do 10% udział alternatywnych produktów mlecznych. Sieć oferuje także spory wybór produktów w ramach marki Vemondo, która należy do kategorii, jaką są marki własne Lidla. Obecnie w ramach asortymentu Vemondo w Belgii klienci mogą wybierać spośród 23 wege pozycji.


foto: mat. prasowe