Krynica Vitamin wypracowała 359 mln zł przychodów w 2023 roku w porównaniu do 377 mln zł w 2022 roku. Polski producent napojów bezalkoholowych i spirytusowych odnotował w tym czasie 11,6 mln zł EBITDA, wobec 30 mln zł 2022 roku, a także stratę netto w wysokości -6,7 mln zł, wobec 13 mln zysku netto w 2022 roku. Z czego wynika ten wynik?
Setki milionów napojów
2023 to drugi z rzędu rok, w którym dominowała sprzedaż krajowa, stanowiąc ponad 53 proc. udziału. W minionym roku głównym rynkiem eksportowym Krynicy Vitamin były Niemcy (29 proc.), spółka sprzedawała napoje do Czech, Szwecji, Niderlandów, Chile i Wielkiej Brytanii.
Krynica Vitamin wyprodukowała w 2023 roku 333 mln sztuk napojów. Pod względem wyprodukowanego asortymentu w ubiegłym roku dominowała sprzedaż napojów energetyzujących, które stanowiły połowę przychodów ze sprzedaży, a także napojów gazowanych. Pod względem opakowań, najwyższy udział miała sprzedaż napojów w puszkach aluminiowych (prawie 80 proc. udziału), nadających się do ponownego przetworzenia.
10 milionów na rozwój i kosztowna ugoda
Celem Krynicy Vitamin na 2024 rok jest poprawa rentowności biznesu. Spółka rozwija relacje biznesowe z obecnymi klientami i poszukuje nowych kontrahentów w Polsce i Europie, a także na rynkach, na których dotąd nie była obecna.
Znaczym wsparciem w dalszym rozwoju ma być dla spółki także podpisana w ostatnich dniach ugoda w toczącym się od blisko 3 lat sporze z kontrahentem.
foto: mat. prasowe