Auchan stworzył nowy koncept. To połączenie dyskontu z hipermarketem

Auchan stworzył nowy koncept. To połączenie dyskontu z hipermarketem

Auchan wprowadził na rumuński rynek nową markę ATAC Hiper Discount. To sklep, który ma w sobie łączyć dużą powierzchnię sprzedaży i przejrzyste alejki z konkurencyjnymi cenami. W oferowaniu niższych cen sieci pomóc ma redukcja kosztów operacyjnych.

Aby uzyskać efekt niskich cen sieć zamierza zminimalizować koszty prowadzenia placówki, w tym wydatki na dekoracje i reklamę. W sklepach ATAC, Auchan zamierza dodatkowo maksymalnie wykorzystać przestrzeń. Produkty są wystawiane na halę sprzedaży także na paletach lub w skrzyniach. Celem minimalizowania kosztów, sieć zamierza także zmniejszyć zużycie energii oraz powierzchnię witryn chłodniczych.

Hiperdyskontowy koncept

Sklepy pod szyldem ATAC mają łączyć w sobie cechy charakterystyczne dla hipermarketów i dyskontów. Jak informuje detalista, koncepcja "hiperdyskontowa" odpowiada na wszystkie siły nabywcze, oferując konsumentom zróżnicowany asortyment. Jego oferta obejmuje około 17 tys. produktów. 60% z nich to artykuły spożywcze.

Pierwsza otwarta w Rumunii placówka ATAC zajmuje powierzchnię 6 tys. mkw. Auchan stawia w niej z jednej strony na szerokie alejki i przejrzyste oznakowanie (charakterystyczne dla hipermarketów). Z drugiej natomiast detalista zamierza oferować klientom wyjątkowo konkurencyjne ceny (charaketerystyczne dla dyskontów). 

Ceny będą się zmieniać

Auchan wprowadził w sklepie ATAC interesującą politykę cenową. Cena danego produktu będzie bowiem maleć wraz ze wzrostem zakupionej ilości. Poza zakupami detalicznymi, klienci sklepu ATAC Hiper Discount będą mogli skorzystać z rabatów na zakupy hurtowe. 

Auchan posiada obecnie w Rumunii około 430 sklepów. Zdecydowana większość (niemal 400) to placówki MyAuchan zlokalizowane głównie na stacjach paliw. 


foto: mat. prasowe

Reklama