Żabka ogranicza asortyment pieczywa do 12 produktów. Powód jest oczywisty

Żabka ogranicza asortyment pieczywa do 12 produktów. Powód jest oczywisty

Żabka zdecydowała się na ograniczenie asortymentu w kategorii pieczywo do 12 produktów, które cieszą się największą popularnością. W ten sposób sieć chce też zwiększyć efektywność, przeciwdziałać marnowaniu żywności i zminimalizować straty po stronie franczyzobiorców. To jednak nie koniec zmian, które sieć wprowadza w kategorii pieczywa.

Pieczywo w Żabce w nowej odsłonie

Poza ograniczeniem szerokości asortymentu, Żabka zmieniła także gramatury wszystkich bułek i bagietek. Są one zauważalnie większe, dzięki czemu dłużej zachowają świeżość. To szczególnie ważne dla klientów, którzy oczekują, aby kupione dziś pieczywo, było świeże również następnego dnia o poranku.

Zwiększona trwałość i wilgotność produktów to także zasługa dodania maślanki i płatków ziemniaczanych. Oferowane przez Żabkę bułki i bagietki wypiekane są z najwyższej jakości mąki, mają prosty skład i nie zawierają stabilizatorów i emulgatorów.

Chodzi o minimalizowanie strat i łatwość w przygotowaniu

Żabka dokonała zmian w kategorii pieczywo nie tylko z myślą o klientach, ale również o franczyzobiorcach prowadzących sklepy pod szyldem sieci. Zmniejszenie szerokości asortymentu będzie elementem działań mających na celu przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, a tym samym minimalizowaniu strat. Dzięki uproszczeniu procesów polepszyć ma się także jakość oferowanego pieczywa, a zarazem praca franczyzobiorców stanie się łatwiejsza.

Zmienione zostały zasady wypieku – nie rozmraża się już pieczywa, tylko wkłada do pieca wprost z zamrażarki. Wpływa to na poprawę i stabilizację jego jakości, ale przede wszystkim znacząco wydłuża świeżość produktu po odpieku.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Udoskonalony został także sposób przechowywania pieczywa w zamrażarkach – wprowadzono nowe, szczelne rozwiązania przechowywania, dzięki którym ujemne temperatury nie wyciągają wilgoci, a po odpieku pieczywo nie robi się suche. Opracowane zostały też rutyny poranne, które pomagają w sprawnym przygotowaniu sklepu do sprzedaży pieczywa. Ponadto, w ramach warsztatów gastronomicznych franczyzobiorcy szkolą się z zarządzania tą kategorią produktową.

Prace projektowe związane z rozwojem kategorii pieczywa trwały od kwietnia do sierpnia 2023 r. i były konsultowane z Radą Franczyzobiorców Żabki. Od września do końca ub.r. nowe rozwiązania były testowane w 1500 sklepach sieci w rejonie Gdańska. Informacje zwrotne od prowadzących je franczyzobiorców miały istotny wpływ na określenie nowego asortymentu pieczywa oraz udoskonalenie zasad pracy z tą kategorią produktową, które zostały wdrożone w placówkach sieci w całej Polsce.

Promocja na bułki – Happy hours w Żabce

Przy okazji wprowadzonych w asortymencie zmian, Żabka przygotowała specjalną akcję promocyjną dla wszystkich wielbicieli pieczywa o poranku. "Happy hours" na wszystkie bułki wypiekane na miejscu w sklepach sieci obowiązują wyłącznie w godz. 6:00-10:00 w terminie do 7 maja br. lub do wyczerpania zapasów.

W akcji biorą udział następujące bułki: pszenna 85 g, kajzerka premium 95 g, z dynią 100 g, śniadaniowa 100 g, fitness 80 g, kajzerka z ziarnami 95 g, z serem 65 g oraz bagietki: paryska 240 g, czosnkowa 165 g, w stylu hiszpańskim 135 g, a także nowość w asortymencie sieci – ciabatta cebulowa 65 g. 


foto: mat. partnera

Reklama