Stokrotka napędza sprzedaż Grupy Maxima. Odpowiada za niemal połowę wzrostu

Stokrotka napędza sprzedaż Grupy Maxima. Odpowiada za niemal połowę wzrostu

Należąca do litewskiej Grupy Maxima sieć sklepów Stokrotka, po ponad 20% wzroście rok do roku, wypracowała w 2023 roku przychody przekraczające 7,897 mld zł. W tym czasie liczba sklepów pod zielono-białym szyldem zwiększyła się o 87 placówek. 

Poza Stokrotką w Polsce, Grupa Maxima zarządzająca także sieciami sklepów Maxima w Litwie, Łotwie i Estonii, T-Market w Bułgarii oraz sklepem internetowym Barbora. Spółka właśnie ogłosiła skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2023. 

Grupa Maxima ze wzrostami. Napędza je polska Stokrotka

Skonsolidowana wartość przychodów w ramach całej Grupy wyniosła w minionym roku 5,845 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim rokiem. Niemal połowa rocznego wzrostu wynikała ze zwiększenia obrotów sieci sklepów Stokrotka.

W 2023 przychody Stokrotki wyniosły ponad 7,897 miliarda złotych. Firma odnotowała najwyższy wzrost tego wskaźnika w Grupie, który osiągnął w jej przypadku 24,7% r/r w euro (ponad 20% w złotych).

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Jak przyznaje Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki, 2023 rok był kluczowy dla obecnego w Polsce szyldu. Firma zdecydowała bowiem o kilku ważnych zmianach.

[W 2023 roku - przyp. red.] stawialiśmy na działania zapewniające atrakcyjne ceny produktów, w tym nowe akcje promocyjne. Standaryzowaliśmy asortyment i wygląd sklepów, co pozwalało nam zapewniać klientom nie tylko korzystniejsze oferty, ale także lepsze doświadczenie zakupowe. 

Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki

Maxima inwestuje w polskie sklepy

Polska i Bułgaria pozostały głównymi kierunkami ekspansji MAXIMA GRUPĖ. W Polsce, gdzie jest ona konsekwentnie prowadzona już piąty rok, w 2023 otwartych zostało 87 placówek. Wdrażając nową strategię, Stokrotka stawiała w minionym roku na lokalizacje odpowiadające formatom, zgodnie z którymi tworzy obecnie swoje sklepy.

Poza nowymi sklepami Grupa Maxima inwestowała także w istniejące placówki. Podczas 2023 roku firma kontynuowała proces standaryzacji sklepów. Ten objął w sumie 213 lokalizacji. 

W 2023 inwestycje całej Grupy w ekspansję i renowację sklepów wzrosły o 45% w porównaniu z poprzednim rokiem, wynosząc ponad 168 milionów euro.


foto: stockadobe(mino21)

Reklama